کد خبر: ۸۲۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
تعداد بازدید: ۲۷۲
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از موزه شهاب‌سنگ نراق در شهرستان دلیجان بازدید کرد.
بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از موزه شهاب‌سنگ نراق

به‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، دکتر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی پس از افتتاح مجتمع اقامتی کسری در آب‌گرم محلات از موزه شهاب سنگ نراق بازدید کرد.

مونسان در بازدید از این موزه، از این مکان به عنوان یک جاذبه ارزشمند برای جذب گردشگران یاد کرد.

در بامداد 28 مردادماه سال 1353 شهاب سنگی به وزن ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم بر روی سالن مدرسه در حال احداث شهر نراق افتاد که این سقوط حفره ای به قطر ۳۰ سانتیمتر بر روی سقف سالن ایجاد کرد.

بخشی از این شهاب سنگ به دانشگاه ژئوفیزیک تهران و بخشی به دانشگاه آخن تحویل شد و بخشی از آن در محل فرود اولیه (آزمایشگاه دبستان معصومی نراق) در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

براساس مطالعات انجام شده شهاب سنگ نراق از نوع کندریتی است که از جهت شمال شرق سقوط کرده است و طبق بررسی ها این شهاب سنگ که جنس آن از سیلیس است 13 میلیون و 700 هزار سال پیش از سنگ مادر جدا شده و پس از سرگردانی در فضا در 28 مرداد 1353 در سالن مدرسه معصومی این شهر فرود آمد.

نتایج تحقیقات صورت گرفته در خصوص شهاب سنگ نراق در مجلات معتبر جهان از جمله ناسا و اخبار شهاب سنگ ها به اسم شهاب سنگ آسمانی نراق توسط محققین کشورهای بلژیک، آلمان، پرتغال و آمریکا چاپ و منتشر شده است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: