کد خبر: ۸۲۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۲۳۸
رئیس مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به همراه غفوری رئیس مرکز وکلای دادگستری خراسان رضوی، امیر هوشنگ انصاری رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی و جمعی از کارشناسان و وکلای این مراکز با علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس دیدار و گفتگو کردند.
علم‌الهدی : کسانی که توانایی مالی پرداخت حق الوکاله ندارند باید مورد حمایت قرار گیرندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در جلسه ریاست مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه با حجت الاسلام علم الهدی در شهر مشهد، وی بر لزوم مرجعیت وکلا در جامعه تاکید کرد و بیان داشت باید تمهیداتی پیش بینی شود تا مرکز وکلا اولین مرجعی باشد که مردم قبل از مراجعه به دادگاه‌ها و طرح دعوی به آنجا مراجعه می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد که در خصوص حمایت از افرادی که توان مالی اخذ وکیل و پرداخت حق الوکاله را ندارند، مرکز وکلا باید پیش‌قدم باشد چراکه افراد توانمند می‌توانند وکیل داشته باشند لکن کسانی که توانایی مالی ندارند باید مورد حمایت قرار گیرند.

در ادامه این جلسه بهادری جهرمی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز اظهار داشت که مرکز وکلا از اولین پیشگامان طرح وکلای معاضدتی در ایران بوده است و سال‌هاست که وکلا روزانه در حال ارائه مشاوره رایگان در دادگاه‌ها هستند و پس از تصویب قانون جدید آیین دادرسی کیفری از سال ۱۳۹۴ وکلایی جهت دفاع رایگان در پرونده‌های اطفال و نوجوانان انتخاب و معرفی شده‌اند.

در این جلسه همچنین با درخواست ریاست مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه و موافقت نماینده ولی فقیه در خراسان، مقرر شد که جلسات نوبه‌ای آموزش اخلاق وکالت توسط علم الهدی برای وکلا فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: