کد خبر: ۸۲۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
تعداد بازدید: ۱۸۶
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به برخی وظایف شرعی و قانونی رئیس قوه قضائیه گفت: آقای رئیسی طبق برنامه ششم توسعه باید گزارش‌های خود را آماده کرده و درخواست داده و در کمیسیون گزارش دهند که ایشان در طول این مدت سه ماه هنوز گزارشی نداده‌اند.

حواشی امروز آملی لاریجانی بعد از ۱۰ سال در رابطه با رئیسی هم رخ می‌دهد/ رئیسی در مقابله با فساد درون قوه قضائیه جدیت بیشتری به خرج دهدبه گزارش خبرداغ، حسن نوروزی در گفت‌و‌گو با  ایلنا، درباره هجمه‌های موجود علیه رئیس پیشین قوه قضائیه گفت: به نظر ما آیت‌الله لاریجانی به اندازه توانش وظیفه خود را انجام داد. توان ایشان همان میزانی بود که در آن چند سال به نمایش گذاشته شد و به سهم خود موفق بودند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: هر مسئولی ممکن است زیر مجموعه‌اش خطایی داشته باشد اما به ایشان ربطی ندارد. به هرحال آقایان طبری و کهزادی افرادی هستند که ممکن است خطایی داشته‌اند که دستگیر شدند و محاکمه می‌شوند، اگر تبرئه شوند که فبها و اگر محکوم شوند باید توجه کنیم که همین اشخاص محکوم می‌شوند نه رئیس پیشین قوه قضائیه. اینکه ما شخصیت آیت‌الله لاریجانی را زیر سوال ببریم و این موارد را منتسب به ایشان کنیم، درست نیست.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در واکنش به این سوال که انتقادات علیه آقای آملی لاریجانی حتی توسط برخی اصولگرایان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: به نظر می‌رسد این کارها درست نیست. به هرحال ایشان زحمت کشیده و شخصیت برجسته‌ای است.

وی با اشاره به بحث افراد دیگری که در این ماجرا مطرح است، گفت: به هرحال هرکسی که در رأس قوه قضائیه قرار می‌گیرد باید بداند ممکن است افرادی که (آنجا) کار می‌کنند مشکلاتی داشته باشند چراکه دستگاه عریض و طویلی است و این دلیلی نیست که ما آن شخص (رئیس قوه قضائیه)‌ را زیر سوال ببریم. این زیر سوال بردن را شرعا جایز نمی‌دانم چراکه بین ایشان و افرادی که خطا داشتند فرق است.

نوروزی اظهار داشت: طبیعتا این مسائل در رابطه با آیت‌الله رئیسی هم بعد از ده سال رخ خواهد داد و افراد زیادی از قضات و مدیران کل که کار می‌کنند خطا می‌کنند و دادسرای انتظامی قضات، حراست و اطلاعات قوه قضائیه و وزارت اطلاعات برای همین کارها است.

نماینده اصولگرای مردم رباط کریم در پاسخ به این سوال که عزم رئیس جدید قوه قضائیه را برای مبارزه با فساد در درون دستگاه قضا چقدر جدی ‌می‌بینید؟، گفت: عملکرد ایشان تاکنون خیلی عالی بوده است اما این بحث نیاز به وقت گذاشتن و بررسی بیشتر و استفاده از قضات فهیم و سخت‌کوش و انقلابی دارد که با دقت ورود کنند و این مساله را مرتفع کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون قضایی و حقوقی هم در این زمینه با قوه قضائیه همکاری دارد؟، گفت: صددرصد. ما همه آنچه که می‌بایست به ایشان بگوییم را در ملاقات اولیه‌مان مطرح کردیم از جمله این مباحث در رابطه با الکترونیکی کردن قوه قضائیه، کاداستر، گزارش سه ماهه، شش‌ماهه و سالانه به کمیسیون قضایی بود، که ایشان در طول این مدت سه ماه هنوز گزارشی نداده‌اند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: از دیگر مباحثی که با ایشان در میان گذاشتیم در رابطه با تشکیلات گوناگون و بحث دفاع از حقوق شوراهای حل اختلاف بود که ایشان باید در این موارد دقت کرده و از آن دفاع کنند. بحث که کاداستر سازمان ثبت مقداری بهانه می‌آورد که انجام نمی‌دهد از دیگر مواردی است که ایشان باید دستور دهند و به جد ورود کنند. در بحث مقابله با فساد در درون قوه قضائیه هم باید جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده هم جلسه‌ای با ایشان خواهید داشت؟، گفت: بله ما جلسه داریم. معاون حقوقی ایشان معمولا به کمیسیون قضایی و حقوقی می‌آید و ما همیشه بحث داریم ولی ایشان خودشان باید به صورت روتین گزارش دهند، ما نباید از ایشان درخواست کنیم. طبق برنامه ششم توسعه ایشان باید گزارش‌های خود را آماده کرده و درخواست داده و در کمیسیون گزارش دهند.

نوروزی گفت: حتی آن استخدام ۶ هزار و ۴۰۰ نفر را باید سریعا انجام دهند چون دو سال است که گزینش شده‌اند.  این‌ها جزو وظایف شرعی و قانونی آیت‌الله رئیسی است، باید دقت کنند. به هرحال اگر بخواهند در حوزه قوه قضائیه تحولی ایجاد شود این‌ها بخش‌های مهمی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: