کد خبر: ۸۲۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۱۹۰
وزیر کشور گفت: باید همه امکانات و اعمال حاکمیت برای حل مشکلات اقتصادی به کار گرفته شوند. البته لازم نیست استانداری‌ها وارد جزئیات شوند؛ ما باید نظارت و ایجاد هماهنگی و طی طریق درست را انجام دهیم. ما نباید جای هیچ وزارت خانه‌ای بنشینیم.
رحمانی فضلی: همه امکانات برای حل مشکلات اقتصادی به کار گرفته شود/ نباید جای هیچ وزارتخانه‌ای بنشینیم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست هم اندیشی معاونhن هماهنگی امور اقتصادی استانداری ها ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: موضوع و مسائل اقتصادی در وزارت کشور چرایی دارد که چرا وزارت کشور باید به مسائل اقتصادی بپردازد. نگاه سنتی به وزارت کشور متفاوت است اما ما مسائل اقتصادی را در این دوره جزو مسائل اصلی قرار دادیم.

وی افزود: نگاه رئیس‌جمهور به وزارت کشور در حوزه مسائل توسعه پایدار بسیار پررنگ است و در زمان انتخاب بنده نیز بر این مساله تاکید کردند. هرچه جلو رفتیم ضرورت این موضوع مشخص شد. البته نباید انکار کرد که یک سری ضعف‌ها در مباحث تئوریک، قانونگذاری و اجرا داریم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در مبانی نظری توسعه کشور را همچنان بصورت یک موضوع کلان بخشی دیدیم که نمی‌تواند پاسخگو باشد. ساختار جغرافیایی و جمعیتی به گونه‌ای است که اقتضای آن توجه به ویژگی‌های منطقه‌ای است و در هیچ کشوری توسعه غیر منطقه‌ای نداریم.

وزیر کشور گفت: در حوزه قوانین و مقررات هم متناسب با آن یعنی اگر برنامه می‌ریزیم و نظام بودجه‌ریزی را نگاه می‌کنیم ایضا متمرکز است و مشکلات وجود دارد. در کشور تصمیمی می‌گیریم و در منتهاالیه کشور جاری می‌شود و ما دچار ناهماهنگی در عمل می‌شویم.

وی افزود: وقتی وزارت کشور وارد این موضوع شده انتظار این است که اقداماتی از جمله هماهنگی صورت بگیرد که شامل شناسایی آسیب‌ها هم می‌شود. همچنین کار دیگر بکارگیری همه امکانات و اعمال حاکمیت برای حل مشکلات اقتصادی است. البته لازم نیست استانداری‌ها وارد جزئیات شوند؛ ما باید نظارت و ایجاد هماهنگی و طی طریق درست را انجام دهیم. ما نباید جای هیچ وزارت خانه‌ای بنشینیم.

وزیر کشور افزود: برنامه‌ریزی کلان در استان‌ها به عهده ما است و باید بتوانیم برای ایجاد تسهیلات و رفع مشکل‌ها نقش داشته باشیم. ما باید با ایجاد شاخص‌ها بهره‌وری را بالا ببریم.

رحمانی فضلی گفت: استانداری باید سیاست کلان را مشخص کرده و سهم هر بخش را واگذار کند و تسهیل‌گر باشد. کارهای شما از منظر حاکمیتی است. الان مصیبتی سر استان‌ها آمده که ما در جای دستگاه‌ها نشسته و خودمان مسائل را پیگیری می‌کنیم. ما باید دستگاه‌ها را فعال کنیم. لازم نیست استاندارها هفته‌ای دو تا سه روز در تهران حضور داشته باشند. باید کارها تقسیم شود. این مساله غلط است و هرکس باید در جایگاه خود پاسخگو باشد.

وی افزود: موضوع اقتصاد با این نگاه بسیار مهم است. اهمیت موضوع این است که همه انسان‌ها باید دارای حداقل معیشت باشند در صورتیکه ما به حداقل قانع نیستیم. الان در همه نظرسنجی‌ها ٨٠ درصد مطالبات مردم اقتصادی و در حوزه‌های مسکن، معیشت و کار است. از نظر سیاسی هم بارها رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور به مساله اقتصاد تاکید کرده‌اند و از اوایل انقلاب و بعد از جنگ اولویت دشمن کار در حوزه اقتصادی بوده که سعی کردند با فشار و تحریم اقتصادی کشور را با مشکل مواجه کنند.

وزیر کشور گفت: حامیان نظام در کشور ما مردم هستند؛ الان که ما تحت فشار تحریم هستیم مردم شرایط را درک کرده و از ما حمایت می‌کنند و تنش و تجمع نزدیک ٣٨ درصد کاهش پیدا کرده که به معنای رضایتمندی مردم نیست و البته آنها ناراضی هستند اما در حال حمایت از نظام و کشور هستند. اگر می‌خواهیم مستمر این حمایت را داشته باشیم لازم است به زندگی مردم برسیم.

وی افزود: رهبر انقلاب چندین سال است که شعار سال را از مباحث اقتصادی انتخاب می‌کنند که بسیار مهم است و ایشان این مساله را مهم تشخیص داده‌اند. ما باید این را به عنوان موضوعات مهم مدنظر قرار دهیم.

رحمانی فضلی گفت: ما باید باور داشته باشیم و مشکل ما این است که باور و اعتقاد نداریم و به همین دلیل انگیزه هم نیست. وقتی در رتبه بندی شهرستان‌ها نگاه می‌کنیم به تعداد شهرستان ها رتبه داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: