کد خبر: ۸۲۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
تعداد بازدید: ۲۴۶
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما عرصه دیپلماسی را رها نخواهیم کرد و هر کشوری نگاه عادلانه و دوستانه به ما داشته باشد ما دست همه آنان را به گرمی می‌فشاریم ولی این مهم باید با نگاه عدالت محوری و دوستانه و تامین منافع دوطرف باشد.
نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به «اما و اگرها» وابسته است/ مذاکره برای ما و جنگ برای آمریکا معنایی ندارد/ عرصه دیپلماسی را رها نخواهیم کرد

به گزارش خبرداغ، ولی‌الله نانواکناری در گفت‌و‌گو با  ایلنا در پاسخ به سوالی که فکر می‌کنید ترامپ رئیس‌جمهور دور بعد آمریکا باقی بماند یا اینکه این جایگاه را به شخص وحزبی دیگر واگذار می‌کند؟، گفت: سران حاکم بر آمریکا در هر طیفی وابسته به صهیونیست‌ها هستند. این صهیونیست‌ها هستند که در آمریکا تصمیم می‌گیرند که شخصیت‌های آمریکایی چه کاری را انجام بدهند، سران آمریکا خودشان آن اختیار لازم را ندارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سران آمریکایی تابع صهیونیست‌ها هستند، تصریح کرد: سیاست صهیونیست‌ها هم این است که بتوانند در جهان اختلاف ایجاد کنند تا بتوانند منافعی برای خود تامین کنند.

این نماینده اصولگرا با اشاره به رویکردهای عربستان در قبال ایران این پرسش را مطرح کرد که عربستان چه مخالفتی با ما دارد که اینچنین با ایران مخالفت می‌کنند؟ چرا چنین رویکردهایی دارد که ترامپ درباره حاکمان آنان تعبیر گاو شیرده را به‌کار ببرد؟این نوع رفتارها ناشی از آن است که به حاکمان عربستان تحمیل می‌کنند تا بتوانند ایران‌هراسی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانند منافعی برای خود ایجاد کنند. یا اینکه بین عربستان و یمن جنگ راه می‌اندازند تا بتوانند به منافع خود برسند. همه این عوامل نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در پی منافع ناثواب خودشان هستند.

نماینده مردم بابلسر خاطرنشان کرد: اینجاست که سران کشور ما باید توجه کنند که در مقابل مسائلی که آمریکایی‌ها بروز می‌دهند قالب تهی نکنند و در اختیار آنان قرار نگیرند. الان چهل سال بعد از انقلاب با مقاومت خودمان ثابت کردیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. حزب‌الله لبنان با اینکه یک تشکیلات سیاسی است، توانسته‌ در مقابل اسرائیلی‌ها بایستد و آن‌ها را زمین‌گیر کند.

وی افزود:  ما باید به این موضوع توجه کنیم که آقای ترامپ اگر گاف بیشتری دهد صهیونیست‌ها این قدرتش را از بین می‌برند و اگر برده زنجیری آنان باشد باز هم به عنوان برده خود او را انتخاب می‌کنند. اینکه در انتخابات بعدی آمریکا چه کسی پیروز این عرصه شود به مقاومت منطقه ما بستگی دارد. اگر بتوانیم در مقاومت خود به موفقیتی دست پیدا کنیم مطمئنا خطری برای ترامپ خواهد بود.

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی یادآور شد: نتیجه انتخابات سال بعد آمریکا به اما و اگرها وابسته است و نمی‌شود از الان پیش‌بینی دقیقی کرد، اما این را فراموش نکنیم که حتی اگرترامپ هم برود و فرد دیگری به جای او بیاید هم باز همان سیاست‌هایی که دارند را دنبال می‌کند، یعنی اختلاف بیانداز و منافع خود را تامین کن. غده‌ای سرطانی به نام صهیونیسم ایجاد شده است که ابزاری برای دست‌یابی به اهدافشان است.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا هم‌اکنون که ترامپ به کرات پیشنهاد مذاکره را ارائه می‌دهد می‌توان برداشت کرد که قصد ندارد همه برجام را ملغی کند؟، گفت: آقای ترامپ به دنبال این است که بتواند به بهانه‌هایی خواسته خودش را محقق کند. جنگ و مذاکره‌اش بر ما تاثیری ندارد. آن زمانی که مذاکره کردیم و همگی متعهد به اجرای برجام شدند مگر آن‌ها یکجانبه‌گرایی نکردند؟ پس برای ما قابل اعتماد نیستند و مذاکره دیگر معنی ندارد. باید گفت جنگ هم برای آنان معنایی ندارد چون ضربه‌ای خواهند خورد که برای همیشه کمرشان خواهد شکست.

نماینده مردم بابلسر خاطرنشان کرد: مگر ۸ سال جنگ نابرابر را بر ما تحمیل نکردند؟ اما مقاومت مردم پوزه آنان را به خاک مالید. با آن تجربه تلخی که آنان از ۸ سال دفاع مقدس دارند مطمئنا به جنگ ورود نمی‌کنند. آن‌ها فکر کرده‌اند که مردم ایران با تشر‌های آنان از پا در می‌آیند درصورتی که مقاومت مردم ما برای جهانیان زبان‌زد است و ما این روند را ادامه خواهیم داد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی با شعار «استقلال» و «آزادی» و «نه شرقی نه غربی» تحقق پیدا کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیان نظر خود در مورد سفر هیات آمریکایی و ظریف به ژاپن و همچنین برنامه سفر شینزوآبه از توکیو به تهران و امکان ملاقات با مقام معظم رهبری می‌تواند تنش‌ها میان ایران و آمریکا را کنترل و حتی محدود کند؟  تاکید کرد: آن‌ها تهدید به تنش می‌کنند و تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کنند اما تهدیداتشان کارساز نیست ولی ما عرصه دیپلماسی را کم‌ هزینه‌تر از مبارزه نظامی می‌بینیم. ما تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم در این عرصه منافع و اقتدار نظام خودمان را ایجاد کنیم.

نانواکناری بیان داشت: ما عرصه دیپلماسی را رها نخواهیم کرد و هر کشوری نگاه عادلانه و دوستانه به ما داشته باشد ما دست همه آنان را به گرمی می‌فشاریم ولی این مهم باید با نگاه عدالت محوری و دوستانه و تامین منافع دوطرف باشد. ما آمریکا را قبول نداریم چراکه مستکبر است و رویکرد استکباری دارد. آمریکا اگر نگاه به مذاکره دارد باید از ملت ایران عذرخواهی کند و هزینه‌های جنگ و سرنگونی هواپیمای ایرباس در خلیج فارس را بدهد، باید عذرخواهی کند که از برجام خارج شد و تحریم‌ها را حذف کند آنگاه است که می‌توان گفت به سر خط آمده تا مذاکره کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مقابله با آمریکا در حوزه‌بین‌المللی چقدر ضرورت دارد به حوزه داخلی توجه داشته باشیم؟، گفت: من می‌گویم صد در صد. باید کاملا نگاه به درون داشته باشیم. ما باید در عرصه فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و نظامی  نگاهمان به درون باشد. شعار ما «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» است و این یعنی می‌خواهیم قوت داشته باشیم و قوت فقط در عرصه نظامی مورد توجه نیست بلکه در همه ابعاد باید این قدرت وجود داشته باشد و به حد اعلا برسانیم تا دشمن چشم طمع به ما نداشته باشد، اگر ضعیف باشیم چشم طمع به ما حتما وجود خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: