کد خبر: ۸۲۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۵۰۳
رییس سازمان حج و زیارت گفت: این سازمان ادعای یکی از خانواده‌های شهدای منا را که همزمان با ایام تشریق مطرح شد و موج منفی ایجاد کرد، از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.
رییس سازمان حج: ادعای

رییس سازمان حج و زیارت گفت: این سازمان ادعای یکی از خانواده‌های شهدای منا را که همزمان با ایام تشریق مطرح شد و موج منفی ایجاد کرد، از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، همچنین از عملکرد واحدهای مختلف اجرایی در ایام تشریق گزارش مشروحی ارائه و اظهار کرد: تا زمانی که حجاج کشورمان در عربستان حضور دارند، کارها با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت و ما به عنوان خادمان ضیوف الرحمان تلاش داریم خدماتی در شأن و عزت زائران ارائه دهیم.

وی با اشاره به کمبود فضا و سرویس‌های بهداشتی در منا، از ارائه طرح دو طبقه کردن چادرها و سرویس‌های بهداشتی در منا با سازه‌های سبک به وزارت حج و عمره عربستان و موسسه مطوفین ایران خبر داد و گفت: تحمل شرایط منا برای حجاج کشورمان بسیار سخت است، ما آمادگی داریم در این زمینه با طرف سعودی همکاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج ـ با بیان این‌که ایام تشریق و اعمال حج تمتع، موفق و با آرامش برگزار شد. افزود: زائران «مدینه بعد» در حال آماده شدن برای تشرف به مدینه النبی هستند و نخستین کاروان‌ها برای بازگشت به ایران نیز از روز شنبه آینده (۲۶ مردادماه) عربستان را ترک خواهند کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ـ جانشین سرپرست حجاج ایرانی ـ موفقیت در عملیات و خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در یک کشور دیگر را نتیجه تلاش مجاهدانه دست اندرکاران حوزه حج، برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تجربیات سال‌های گذشته دانست و بیان کرد: حج امسال در فضای معنوی و روحانی تاکنون انجام شده که مایه افتخار برای همه ما است.

در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی ـ معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ـ درباره فعالیت‌های فرهنگی، دکتر محمدتقی حلی‌ساز ـ رییس مرکز پزشکی حج ‌وزیارت ـ درباره خدمات پزشکی و درمانی ارائه شده درایام تشریق، حسین اسماعیلی ـ مدیر دفتر نظارت و بازرسی بعثه ـ درباره نحوه استفاده از ظرفیت‌ها وهمچنین آسیب‌ها و اشکالات حج ۹۸ گزارش دادند. حجت‌الاسلام و المسلمین ـ سرپرست حجاج ایرانی ـ بر لزوم آسیب‌شناسی و شناسایی اشکالات در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: برای رفع این موارد باید راهکارهای مناسب ارائه شود. او از رییس سازمان حج و زیارت خواست که موضوع کمبود فضا و تامین سرویس های بهداشتی بیشتر در منا را به صورت جدی پیگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: