کد خبر: ۸۲۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
تعداد بازدید: ۳۳۱
وال استریت ژورنال:
وال استریت ژورنال در گزارشی بر پیشرفت مذاکرات برای آزادی نفتکش ایرانی خبر داد.
آزادی نفتکش ایرانی می‌تواند پایانی بر تنش‌ها در خلیج فارس باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ؛ ایران و انگلستان در حال دستیابی به پیشرفت‌هایی در خصوص آزادی نفت‌کش‌ها هستند. منابع نزدیک به این مذاکرات، اعلام کردند این پیشرفت‌ها می‌تواند ایران را هم راضی به آزاد کردن نفتکش انگلیسی کند.

بر اساس گفته‌های منابع آگاه، به مقام‌های جبل‌الطارق این اطمینان داده شده است که مقصد این نفتکش سوریه نبوده ایران هم اسنادی را در این زمینه ارائه کرده است و توانسته ابهامات در این خصوص را برطرف کند.

این منابع در ادامه افزودند: بعد از تغییر پرچم این نفتکش و تعیین مراکش به عنوان مقصد این نفتکش پیشرفت‌هایی در مذاکرات با محور نفتکش‌ها حاصل شد.

به نقل از وال استریت ژورنال، موانعی در راه این مذاکرات وجود داشت مانند تلاش ایران برای دور زدن تحریم‌ها که باعث ایجاد وقفه در پیشرفت مذاکرات می‌شد.

مقام‌های ایرانی تاکنون به صراحت اعلام نکرده‌اند که در صورت آزادی نفتکش ایرانی، نفتکش انگلیسی آزاد خواهد شد یا خیر اما در اظهارات خود اعلام کردند که آزادی نفتکش ایرانی، می‌تواند به پایان و کاهش تنش‌ها منجر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: