کد خبر: ۸۲۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۳۳۱
متخصصان سلامت در آمریکا بر اساس تحقیقات تازه‌ای دریافتند که مضرات آلودگی هوا در شهرها با استعمال ۲۰ نخ سیگار در روز برابری می‌کند.
برابری مضرات آلودگی هوا در شهرها با مصرف روزانه ۲۰ نخ سیگاربه گزارش خبرداغ ، در این بررسی آمده‌ است: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا برای طولانی مدت می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی را همچون مصرف روزانه ۲۰ نخ سیگار تشدید کند.

در این بررسی محققان به این موضوع پرداختند که چگونه قرار گرفتن در معرض چهار آلاینده اصلی، سلامت ریه ۷۰۷۱ فرد بزرگسال ۴۵ تا ۸۴ ساله ساکن در شش شهر آمریکا را تحت تاثیر قرار داده‌ است. آنان سطح ذرات معلق، اکسید نیتروژن، کربن سیاه و ازن را در فضای بیرونی محل سکونت این افراد اندازه‌گیری کرده و با استفاده از سی‌تی‌اسکن روند آمفیزم ریه و عملکرد ریه آنها را بررسی کردند.  

محققان آمریکایی وضعیت شرکت‌کنندگان را به طور میانگین برای مدت ۱۰ سال تحت کنترل قرار داده و دریافتند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تمامی مواد آلاینده با تشدید نسبت آمفیزم مشاهده شده در سی‌تی اسکن مرتبط است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، همچنین سطح ازن بیشترین تاثیر را دارد و با کاهش عملکرد ریه ارتباط دارد. در مناطقی با سطح بالایی از آلاینده ازن افزایش آمفیزم ریه تقریبا با استعمال روزانه یک بسته سیگار برای مدت ۲۹ سال برابری می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: