کد خبر: ۸۲۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
تعداد بازدید: ۳۳۸
در بخش سبزیجات، در سه ماهة اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت سیب زمینی ٣٦١٢٣، پیاز ٣٧١٣٤ و گوجه فرنگی ٢٢٢٤٥ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٢٧,٩، ٥٣٩.٢ و ٢٢١.٦ درصد افزایش داشته‌اند.
تورم سرسام‌آورِ قیمت سیب‌زمینی، پیاز و گوجهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: مرکز آمار ایران اقدام به انتشار متوسط قیمت محصولات و هزینة خدمات کشاورزی بهار ١٣٩٨ کرد که براساس آن در بخش غلات، در سه ماهة اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت گندم ١٧٢١٠ ریال و متوسط قیمت جو ١٧٨٥١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣١,١ درصد و ٥٧.٥ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش حبوبات، در سه ماهة اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت نخود ٦٠٠١٠ ریال و متوسط قیمت عدس ٥٥٥٤٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٣,٨ درصد و ٢٥.٩ درصد افزایش داشته اند.


در بخش محصولات جالیزی، در بهار سال ١٣٩٨، متوسط قیمت هندوانه ٨٤٧٢، خربزه ٢٥٦٨٤ و خیار ٢١٥١٠ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥,٦ درصد کاهش و ٥٧.٩ و ٧٩.٥ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش سبزیجات، در سه ماهة اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت سیب زمینی ٣٦١٢٣، پیاز ٣٧١٣٤ و گوجه فرنگی ٢٢٢٤٥ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٢٧,٩، ٥٣٩.٢ و ٢٢١.٦ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در بهار سال ١٣٩٨، متوسط قیمت یونجه ١٦٩٢٨ و کاه ٣٠٥٠ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ٦٩,٥ و ٩٢.٧ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهة اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت زردآلو ٧٨١٢٨ و متوسط قیمت آلبالو ٧٣٠٢٨ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ٥٤,٦ و ٦٣.٥ درصد افزایش نشان می دهد و متوسط قیمت هلو ٤٧٣١٧ بوده که ٦١.٤ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، در بهار سال ١٣٩٨، متوسط قیمت سیب درختی ٦٠٤٢٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣,٩ درصد افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: