کد خبر: ۸۲۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
تعداد بازدید: ۵۴۸
شرکت سامسونگ در تلاش است که تا سال 2021 یک گوشی با باتری گرافنی تولید کند یا به عبارتی دقیق تر از این سال به بعد نسل جدید گوشی های خود را با باتری گرافن وارد بازار کند.
کیفیت باتری گوشی های سامسونگ تغییر می کند / حرکت از لیتیوم یون به سمت گرافن تا سال 2021

شرکت سامسونگ در تلاش است که تا سال 2021 یک گوشی با باتری گرافنی تولید کند یا به عبارتی دقیق تر از این سال به بعد نسل جدید گوشی های خود را با باتری گرافن وارد بازار کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب،  به دنبال ارائه تلفن هوشمند با باتری گرافن در مدت دو سال احتمال می رود دیگر برندهای تلفن همراه نیز تغییراتی در باتری های خود ایجاد کنند.

از مدت ها پیش باتری های لیتیوم یونی متداول  تلفن های همراه منتقدانی داشتند و به نظر می رسد سامسونگ که تجربه تلخ انفجار گوشی به خاطر باتری را در کارنامه خود دارد نیز به فکر ایجاد تغییراتی در وضعیت باتری گوشی های خود افتاده است. هنگامی که سامسونگ فناوری باتری را با استفاده از گرافن برای ساخت باتری های لیتیوم یونی  در دستور کار خود قرار داد، عده ای حدس زدند به علت قیمت بالای این کار، احتمالا تولید انبوه غیرممکن می شود

اما سرانجام این غول  فناوری کره‌ای در آستانه رونمایی از دستگاهی با باتری گرافن طی سال آینده یا در نهایت تا سال 2021 قرار دارد. گرافن به عنوان ماده ای بسیار رسانا و الاستیک شناخته شده است و از زمان کشف آن بعنوان جایگزین باتری های لیتیوم یونی در سال 2004 مورد حمایت قرار گرفته است. این ماده این نوعی کربن است که می تواند در بسته های باتری کوچکتر و باریک تر با ظرفیت بالاتر اجرا شود. سرعت شارژ سریعتر و توان مصرفی  بیشتر بدون تفاوت زیاد در دمای سطح آن از دیگر ویژگی های مثبت این ماده محسوب می شود.

با این حال  باتری های گرافن بسیار گران هستند. بلس گفت ، اگرچه سامسونگ ممکن است یک محصول واقعی با این باتری ها داشته باشد اما این شرکت هنوز هم باید در زمینه افزایش ظرفیت و کاهش هزینه های تولید کار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: