کد خبر: ۸۲۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید: ۴۵۰
قطع پخش کنفرانس ظریف توسط شبکه‌ خبر در هفته گذشته بار دیگر نشان داد صداوسیما همچنان به همسویی با گروهی در خارج اصرار دارد که این روزها تحدید ظریف را اولویت برنامه‌هایشان می‌دانند.
عبدالله‌ ناصری: خیلی از جهت‌گیری‌های سیاسی صداوسیما همسو با منافع ملی نیست/ دلواپسان از محبوبیت ظریف هراس دارند
به گزارش خبرداغ به نقل از اعتماد آنلاین: قطع پخش کنفرانس ظریف توسط شبکه‌ خبر در هفته گذشته بار دیگر نشان داد صداوسیما همچنان به همسویی با گروهی در خارج اصرار دارد که این روزها تحدید ظریف را اولویت برنامه‌هایشان می‌دانند.

عبدالله‌ ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد که با توجه به رفتار و سیاست‌های صداوسیما، قطع پخش مستقیم کنفرانس ظریف زیاد هم عجیب نمی‌نماید. او در همین‌ راستا، از سیاست‌های کلی صداوسیما صحبت کرد.

خیلی از جهت‌گیری‌های سیاسی صداوسیما همسو با منافع ملی نیست

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به پخش نیمه‌کاره کنفرانس خبری ظریف در شبکه خبر، گفت: این کار فی‌نفسه عجیب است، اما اگر به رفتار و سیاست صداوسیما نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که قطع پخش مستقیم کنفرانس ظریف زیاد هم عجیب نیست. در واقع خیلی از جهت‌گیری‌های سیاسی صداوسیما همسو با منافع ملی نیست.

این چهره همچنین ادامه داد: صداوسیما از همان ابتدا هم مخالف برجام بود و با ساخت سریال «گاندو» ثابت کرد از نظر آنها دیپلماسی حرفه‌ای و همگرایانه معنی‌ای ندارد و به‌ همین دلیل سردمدار دیپلماسی کشور را که امضاکننده برجام است نهایتاً به عنوان یک جاسوس در میهن معرفی کردند.

نگران هستند که ظریف در صحنه رقابت وارد شود

ناصری اضافه کرد: به‌ همین دلیل شاید در پخش کنفرانس، صداوسیما حواسش نبوده و اشتباه کرده و وقتی متوجه شده‌، برنامه را قطع کرده‌ است. صداوسیما از ابتدا نباید کنفرانس آقای ظریف را پخش می‌کرد، چون نمی‌توان هیچ نسبتی بین رویکرد ظریف با رویکرد صداوسیما پیدا کرد. بنابراین قطع‌ کردن کنفرانس آقای ظریف به‌ صورت زنده یک همسویی با سیاست‌های تحریمی ضدظریف است و به‌ همین دلیل نباید از قطع برنامه تعجب کرد.

عضو سابق شورای‌ عالی‌ اصلاحات، با اشاره به محبوبیت ظریف، گفت: به این نکته هم توجه کنید که آقای ظریف بعد از برجام و تلاش‌های زیاد در عرصه بین‌المللی، در دوره معاصر یکی از مردان موثر نظام در جمهوری اسلامی شده است؛ یعنی اگر بخواهیم چند نفر را در 40 سال اخیر نام ببریم، حتماً آقای ظریف یکی از افرادی است که در ایران از محبوبیت بالای اجتماعی برخوردار است که خب، این خودبه‌خود در نهایت برای دلواپسان و صداوسیمایی‌ها خطرناک است. چون آنها نگران هستند که ظریف در صحنه رقابت وارد شود، اگرچه خودش چنین قصدی ندارد.

صداوسیما از محبوبیت چهره‌های اثرگذار دیپلماسی در بین افکار عمومی، هراس دارد

ناصری ادامه داد: در واقع صداوسیما از محبوبیت دولتی‌ها و به خصوص چهره‌های اثرگذار دیپلماسی در بین افکار عمومی، هراس دارد و بر همین مبنا تلاش‌ می‌کند تا به زعم خود این چهره‌ها را تخریب کند. البته آنها نمی‌دانند در دو دهه اخیر هر چهره‌ای که صداوسیما بنای تخریبش را داشته است، مورد توجه خاص مردم قرار گرفته است. بنابراین هیچ جای نگرانی بابت نگاه اقشار مختلف جامعه به آقای ظریف نیست.

صداوسیما یک جناح سیاسی است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه «صداوسیما به‌ عنوان نهادی حاکمیتی این قبیل رفتارها را از خود بروز می‌دهد»، گفت: در اساسنامه صداوسیما این نهاد حکومتی است. اما از سال 72 به بعد گروهی صداوسیما را به یک جناح سیاسی قدرتمند تلفیقی از اصولگرایی و جریان دلواپسان تبدیل کردند که همیشه خط تندروی و افراطی‌گری و مقابله با اصلاح‌طلبی را با شدت و حدت زیادی دنبال کرده و همچنان دنبال می‌کند و همواره یک‌ طرف بازی‌های سیاسی بوده و حاکمیتی بودنش فقط در اساسنامه آمده است.

عبدالله‌ ناصری در پایان، درباره اینکه برخی توقع دارند بر صداوسیما نظارت بیشتری شود، گفت: گروهی در جمهوری‌ اسلامی بعد از پایان جنگ نشان داده‌اند که بعضی از نهادها و چهره‌ها را قبول ندارند و در قبال تخریب آنها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: