کد خبر: ۸۲۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
تعداد بازدید: ۳۹۹
گاردین:
رئیس‌جمهوری آمریکا تنها به دنبال نمایش‌های تلویزیونی و همینطور ارائه دستاوردهایی است که به زعم خود پیروزی تلقی می‌شود، ولی آنچه که واضح است به جای «بله قربان» شنیدن توسط طرف‌های مقابل، شاهد مقاومت حداکثری توسط این کشور ها بوده‌ایم.
سیاست فشار حداکثری ترامپ، بازده حداقلی داشته استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی به پیشواز انتخابات ۲۰۲۰ می‌رود که در زمینه سیاست خارجی نتوانسته است آنگونه که از وی انتظار می‌رفت، توفیقی به دست بیاورد به طوری که ۱۶ ماه باقی‌مانده، ماه‌های پر تنشی برای وی در زمینه سیاست خارجی خواهد بود.

منتقدان ترامپ معتقدند در طول دوره ریاست جمهوری وی نتوانسته است وجهه میانجی‌گرایانه آمریکا که در دولت «باراک اوباما» به آن پرداخته شد را حف کند بلکه با دخالت‌های بیجا افکار عمومی جهان را نسبت به ایالات متحده بدبین کرده است.

در حالی ترامپ قصد داشت خروج از توافق برجام را با وعده شکل‌گیری یک توافق جدید با ایران توجیه کند که هنوز نتوانسته است در زمینه مذاکره با ایران موفق شود و حتی باعث انگیزه‌بخشی به ایران برای تسریع فعالیت‌های هسته‌ای خود شده است.

به نقل از گاردین, دخالت‌های خارج از چارچوب دیپلماتیک آمریکا در ونزوئلا نیز تا کنون نتوانسته است آورده‌ مثبتی برای دو طرف داشته باشد و آنچه که به دست مردم ونزوئلا برای دستیابی به دولت پایدار باید صورت می‌گرفت دخالت‌های آمریکا روند آن را مختل کرد به طوریکه حتی در چند روز گذشته کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز نسبت به اعمال تحریم‌های آمریکا در این کشور انتقاد کرد.

سیاست های نه چندان قدرتمند ترامپ در قبال داعش نیز در سوریه و عراق نه تنها منجر به نابودی کامل این جریان نشده است بلکه اخیرا سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا خبر از بازگشت این گروه تروریستی در منطقه می‌دهند.

صدها کشته و زخمی تنها در یک ماه اخیر در افغانستان به نوعی مذاکرات صلح با طالبان را به نوعی سخره می‌گیرد. مذاکراتی که نشان از سردرگمی سیاست های ترامپ در منطقه خاورمیانه دارد.

سیاست فشار حداکثری وی بر ایران که با نیت کوتاه کردن دست ایران از کشور هایی چون یمن، عراق و سوریه صورت گرفت نه تنها به این هدف نرسید بلکه باعث تحرکات بیشتر ایران در منطقه خلیج‌فارس شد.

همانطور که «جولیان اسمیت» یک مقام ارشد امنیت ملی دولت اوباما نیز پیش از این اظهار کرد «دونالد ترامپ تنها به دنبال نمایش‌های تلویزیونی و همینطور  ارائه دستاوردهایی است که به زعم خود پیروزی تلقی می‌شود» ولی آنچه که واضح است به جای «بله قربان» شنیدن توسط طرف‌های مقابل، شاهد مقاومت حداکثری توسط این کشور ها بوده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: