کد خبر: ۸۲۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
تعداد بازدید: ۵۸۹
محمدتقی‌فاضل‌میبدی؛ استاد حوزه و فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی از گلایه های اخیر سید محمد خاتمی به دولت روحانی و مجلس دفاع کرد.
فاضل‌میبدی: گله‌های محمد خاتمی به جا بود/ در شرایط فعلی کنار گذاشتن اختلافات از هر واجبی واجب‌تر است
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه همدلی: محمدتقی‌فاضل‌میبدی؛ استاد حوزه و فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی از گلایه های اخیر سید محمد خاتمی به دولت روحانی و مجلس دفاع کرد.

او نوشت: با نگاهی به شرایط چند وقت اخیر و گرفتاری‌هایی که مردم را درگیر انواع مشکلات کرده است،‌ باید اذعان داشت گله‌های آقای خاتمی از مجلس و دولت گله‌هایی بجا هستند. به هر حال اکثر مردم محدودیت‌های زیادی دارند. واقعیت این است که اکثریت جامعه شرایط نگران‌کننده فعلی را از چشم اصلاح‌طلبان می‌بینند، چون توقعی که آنها از مجلس و دولت و به‌ویژه اصلاح‌طلبان داشتند به هیچ وجه برآورده نشد و به همین دلیل جریان اصلاحات در شرایطی قرار دارد که باید خودش را به افکار عمومی پاسخگو بداند و واقعیت‌های موجود را برای لایه‌های مختلف اجتماع تشریح کند.


با این حال نمی‌توان از این واقعیت چشم‌پوشی کرد که مجلس کارایی گذشته را از دست داده است و اصولا دولت‌ها هم خیلی صاحب‌اختیار نیستند و با وجود اینکه مردم همه مصایب را از چشم دولت می‌بینند،‌ دولتی‌ها در پاره‌ای از موارد اختیار لازم را ندارند که باید اذعان داشت،‌ دلیل خیلی از مشکلاتی که در ایران با آن روبه‌رو هستیم، همین بی‌اختیاری دستگاه‌هایی است که با وجود رای گرفتن از مردم‌ با محدودیت‌‌هایی غیرلازم مواجه هستند تا نتوانند آن‌طور که باید برنامه‌هایی را که تشخیص می‌دهند‌‌ به مرحله اجرایی در بیاورند.

به عنوان مثال در پرونده مهم و حیاتی برجام به همان اندازه‌ای که آمریکایی‌های تندرو علیه توافق هسته‌ای موضع گرفته و کارشکنی می‌کردند، عده‌ای هم در داخل کمر همت بسته بودند تا برجام به نتیجه نرسد که متاسفانه کارهای‌شان به مخالفان جهانی برجام فضای مناسبی داد تا برجام معلق شود. این گرهی که در برجام افتاده است، در شرایطی بود که اگر دولت مشخصا در داخل حمایت می‌شدند، دستگاه خارجی می‌توانست مذاکرات هسته‌ای را به نحو بهتری مدیریت کند.

بالاخره همه می‌دانند اگر برجام آنطور که توافق شده بود، پیش می‌رفت حتما بسیاری از مشکلاتی را که هم‌اکنون درگیرش هستیم، دچارش نمی‌شدیم. اما برخی از افراطیون همچون همیشه اصرار به تندروی داشتند و کاری هم به این نداشتند که با دشمنان نظام همصدایی می‌کنند.

در هر صورت باید گفت، در شرایط فعلی امر لازم این است که همه باهم به این نتیجه برسیم که کنار گذاشتن اختلافات از هر واجبی واجب‌تر است تا بتوانیم با انسجام شرایطی را فراهم کنیم تا بلکه همه نیروهای موجود در کشور بتوانند وقت و انرژی‌شان را در راستای کاهش مشکلات عمومی صرف کنند. به هرحال ایران از سرمایه عظیمی برخوردار است که به طور حتم در آرامش می‌توانیم هدف‌های ملی را به هدف‌هایی محقق شده تبدیل کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: