کد خبر: ۸۲۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
تعداد بازدید: ۱۱۳۹
مولود ناخواسته دور سفره خالی دولت؛
در این تنگنای مالی که سفره دولت هر روز کوچکتر از قبل می‌شود، این روزها صدای مولودی تازه از میدان بهارستان بگوش میرسد و با تصویب نمایندگان ملت وزارتخانه جدیدی برای نشستن دور سفره کوچک دولت زاییده شده و معلوم نیست تناسب و ضرورت چنین تصمیم پرهزینه‌ای با شرایط کنونی کشور چیست؟معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: تشکیل "وزارت" میراث فرهنگی بار مالی سنگینی برای کشور دارد/ ما مخالفیم و بهتر است "سازمان" به کارش ادامه دهد.
جیب خالی دولت و اصرار مجلس برای تشکیل وزارت گردشگری!دور نبود روزگاری که بعد از توافق برجام، میزان فروش نفت ایران به بیش از ۲/۵ میلیون بشکه در "روز" رسیده بود و بالطبع حجم قابل توجهی از منابع ارزی به داخل کشور سرازیر می‌شد‌‌.

با خروج آمریکا از برجام و تلاش ترامپ برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، بنابر آمار غیررسمی حجم صادرات نفت کشور به کمتر از ۵۰۰هزار بشکه در روز رسیده است و با فرض موفقیت دولت در فروش این مقدار نفت، با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در تراکنش‌های بانکی ایران با سایر کشورها، برای دریافت پول همین درآمد یک پنجمی فروش نفت هم با موانع جدی روبرو هستیم.


در این تنگنای مالی که سفره دولت هر روز کوچکتر از قبل می‌شود، این روزها صدای مولودی تازه از میدان بهارستان بگوش میرسد و با تصویب نمایندگان ملت وزارتخانه جدیدی برای نشستن دور سفره کوچک دولت زاییده شده و معلوم نیست تناسب و ضرورت چنین تصمیم پرهزینه‌ای با شرایط کنونی کشور چیست؟


کیست که نداند تبدیل یک سازمان عریض و طویل به وزارتخانه به صرف تغییر نام آن در هزاران تابلو سراسر کشور و تغییر میلیون‌ها سربرگ این دستگاه خلاصه نمی‌شود و تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، دولت را متحمل چه هزینه‌های سنگینی خواهد کرد؟

در این باره روز گذشته معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه تشکیل وزارت میراث فرهنگی بار مالی سنگینی به کشور تحمیل می‌کند گفت: دولت موافق تشکیل وزارت میراث‌ فرهنگی نیست و در شرایط کنونی بهتر است سازمان میراث فرهنگی به فعالیت خود ادامه دهد.


حال باید دید دولت تدبیر و امید که این روزها در آستانه ورود به ۲سال پایانی فعالیت خود قرار دارد، خواهد توانست مجلس را حداقل برای تعویق اجرای این مصوبه پرهزینه به اقناع برسد یا نه؟
منبع: ناطقان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: