کد خبر: ۸۲۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
تعداد بازدید: ۷۹۶
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از شناسایی بیش از ۳۰۰ نفر متخلف و متقلب در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: حکم این افراد پس از رسیدگی صادر می‌شود و در مواردی به محرومیت دائمی از کنکور می‌انجامد.
کنکور امسال چقدر متخلف و متقلب داشت؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از شناسایی بیش از ۳۰۰ نفر متخلف و متقلب در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: حکم این افراد پس از رسیدگی صادر می‌شود و در مواردی به محرومیت دائمی از کنکور می‌انجامد.

به گزارش خبرداغ به نقل از مهر، ابراهیم خدایی درباره رسیدگی به تخلفات در کنکور ۹۸ گفت: این افراد شناسایی شده و به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری معرفی شده اند.

وی افزود: آنچه که در گزارش‌های رسمی عنوان شده است بیش از ۳۰۰ نفر را شامل می‌شود.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: این تخلف و تقلب‌ها مواردی بوده که در سر جلسه امتحان متوجه آن شده ایم و غیر از آن گزارش‌های مردمی هم در این زمینه وجود دارد که به آن رسیدگی می‌شود.

وی درباره صدور کارنامه برای این افراد گفت: برای آن عده که از تخلف و تقلب آن‌ها مطمئن هستیم کارنامه صادر نمی‌شود و به هیئت‌های بدوی معرفی شده و به آن‌ها فرصت داده می‌شود که از خودشان دفاع کنند.

خدایی اظهار داشت: اگر فردی تخلف بسیار محدودی داشته باشد و پس از رسیدگی مشخص شود که بر اساس قانون می‌تواند انتخاب رشته کند، اجازه انتخاب رشته به وی داده می‌شود. اما اگر پس از رسیدگی به تخلف مشخص شود که فرد تخلف سنگینی داشته است حکم دیگری دارد که ممکن است به طور کلی از امتحان کنکور محروم شود.

وی درباره نوع تخلفات در کنکور ۹۸ گفت: اینکه افرادی جای فرد دیگری در جلسه امتحان شرکت کرده اند و یا از دفترچه عکس گرفتند از جمله تخلف‌های متعددی بوده که انجام داده اند، اما ۹۰ درصد این تخلفات و تقلب‌ها به گونه‌ای بوده که در سر جلسه و پیش از شروع آزمون متوجه آن شده ایم و به آن رسیدگی کرده ایم.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: مواردی هم وجود دارد که از گزارش‌های مردمی آمده است و در حال رسیدگی به آن هستیم. زیرا بیشترین افرادی که به جلسه آزمون دقت می‌کنند خود داوطلبان هستند و با توجه به راه اندازی سامانه رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان همچنان می‌توانند مواردی که به نظرشان تخلف می‌آمده را گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: