کد خبر: ۸۲۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۴۱۲
کشته های تیراندازی در شهر ال پاسو ایالت تگزاس که روز شنبه با انگیزه نفرت از مهاجران روی داد، با مرگ دو تن از زخمی هایی که در بیمارستان بستری بودند به 22 تن افزایش یافت.
شمار قربانیان تیراندازی در تگزاس آمریکا به 22 تن افزایش یافت

به گزارش خبرداغ ، شبکه خبری ای بی سی دوشنبه شب گزارش داد که دو تن از مجروحان تیراندازی مرگبار در شهر ال پاسو ایالت تگزاس آمریکا که در بیمارستان بستری بودند، جان باختند.

این دو نفر در میان ده ها نفری بودند که در حادثه صبح شنبه (به وقت محلی) در یک فروشگاه در شهر ال پاسو ایالت تگزاس هدف تیراندازی قرار گرفتند.

حمله مسلحانه شهر "ال پاسو" تگزاس ۲۰ کشته و ۲۶ زخمی بر جا گذاشت و حمله دیگری که روز یکشنبه پس از آن در منطقه "دایتون" ایالت "اوهایو" رخ داد نیز منجر به کشته شدن ۹ تن و زخمی شدن ۲۷ تن دیگر شد. مهاجم اوهایو پس از آغاز این حمله هدف گلوله نیروهای پلیس قرار گرفت و کشته شد.

انتشار بیانیه ای در فضای مجازی توسط عامل حمله تگزاس که در حال حاضر توسط پلیس دستگیر شده است، از انگیزه های نژاد پرستانه وی در قبال مهاجران لاتین تبار حکایت دارد. وی در این بیانیه همچنین از حمله ماه مارس به دو مسجد در نیوزلند که ۵۱ کشته بر جا گذاشت، حمایت کرده است.

انگیزه مهاجم اوهایو نیز هنوز مشخص نیست، اما عنوان می شود دلیل این حمله مرگبار نیز انگیزه های نژادپرستانه داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این حملات در توئیتر خود نوشت، "این حملات تنها نشانه بزدلی مهاجمان است" اما منتقدان وی از جمله برخی نمایندگان دمکرات مجلس آمریکا، عادت تمسخر و ابراز انزجار ترامپ در مورد مهاجران و تشویق به برتری سفید پوستان را عامل نفرت پراکنی و دلیل اصلی افزایش خشونت های مسلحانه عنوان می کنند.


ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: