کد خبر: ۸۲۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
تعداد بازدید: ۳۷۰
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که ویبره کل بدن می‌تواند عوارض ناشی از دیابت را در بیماران کاهش دهد.
کاهش عوارض دیابت با ویبره
به گزارش خبرداغ، در مبتلایان به دیابت سطح گلوکز و التهاب‌های مخرب در بدن افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط ویبره کل بدن به بهبود چگونگی گلوکز مصرفی در بدن به عنوان منبع انرژی کمک کرده و میکروبیوم و سلول‌های ایمنی را به گونه‌ای تنظیم می‌کند تا با التهاب مقابله کنند.

برای اولین بار گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به توضیح این موضوع پرداختند که چگونه استفاده مرتب از تکنیک ویبره کل بدن می‌تواند شرایطی فراهم سازد تا سلول‌های ماکروفاژ بیش از آنچه موجب تقویت التهاب شوند با آن مقابله کنند.

این محققان در بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی نشان دادند ویبره کل بدن میکروبیوم‌ها را تغییر می‌دهند. میکروبیوم‌ها مجموعه‌ای از میکروارگانیسم‌های بدن هستند که ما را در برابر عوامل بیماری‌زا حفظ کرده و به هضم غذا در روده کمک می‌کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این تغییرات شامل افزایش سطح باکتری‌هایی است که زنجیره کوتاه اسیدهای چرب ایجاد کرده و به بدن کمک می‌کند از گلوکز بهتر استفاده کند. گلوکز در بدن به عنوان سوخت استفاده می‌شود اما سطح بالای آن موجب التهاب، حساسیت به انسولین و در نهایت دیابت می‌شود.
منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: