کد خبر: ۸۲۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
تعداد بازدید: ۴۰۶
اتحادیه اروپا اعلام کرد که همچنان با وزیر خارجه ایران همکاری می‌کند.
اتحادیه اروپا: همچنان با ظریف همکاری می‌کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اتحادیه اروپا اعلام کرد که به‌رغم قرار گرفتن «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، همچنان با او همکاری می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، بامداد امروز- پنجشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران، براساس فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ مورد تحریم قرار می‌گیرد.

«استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت ایالات متحده از طریق تحریم ظریف، پیام واضحی را برای حکومت ایران می فرستد مبنی بر این که رفتارهای اخیر این حکومت کاملا غیرقابل قبول است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در این‌باره تصریح کرد: «ایالات متحده محمدجواد ظریف را به عنوان طرف اصلی در مذاکرات احتمالی هسته‌ای نمی‌داند و تمایل داریم با کسی در تماس باشیم که نقشی تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها دارد.»

وی در عین حال افزود: «ما شرایط خاص برای سفر محمدجواد ظریف، از جمله سفرهایش یه سازمان ملل، و معاهدات سازمان ملل را در این زمینه دنبال می‌کنیم.»

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام کم‌سابقه دیپلماتیک یک ماه پس از فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در اعمال تحریم‌هایی علیه دفتر مقام معظم رهبری انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: