کد خبر: ۸۲۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
تعداد بازدید: ۲۶۲
خاتمی در نطق میان دستور:
باید بابت این توقف رشد قیمت‌ها از مردم عزیز قدردانی کنیم که با فقدان قدرت خرید ، تورم افسارگسیخته را کنترل کردند.
باید بابت تحمل رشد قیمت‌ها از مردم قدردانی کنیم/ بخش‌هایی از تولید با تصمیمات ناهماهنگ در انزوا استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدمرتضی خاتمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با سلام و درود به روان شهدا و امام شهدا (ره)، گفت: با سلام به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران که با تمام وجود و فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند و عزت و سربلندی کشور را رقم زدند و درود و سپاس به حافظان مرزها و پاسداران عزیز که پهپاد متجاوز آمریکا را ساقط و کشتی متخلف انگلیسی را زمین گیر کردند.

وی ادامه داد: سلام و عرض ادب محضر مردم شریف حوزه انتخابیه در شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود و دهستان های بوغداکندی و قلتوق؛ هشتم مرداد ماه روز زنجان است؛ روز گرامی داشت فیلسوف بزرگ شیخ شهاب الدین سهروردی است. این روز پرافتخار را گرامی می‌دارم و اصحاب حکمت و معرفت و ادب را به معرفی شخصیت و آثار گرانسنگ آن بزرگمرد تاریخ ،دعوت می کنم.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس، مطرح کرد: ملت بزرگ ایران؛ اتحاد و انسجام ملی توانسته بزرگترین تروریسم اقتصادی سالیان اخیر را متحیر نمایند، همان رمزی که توانست انقلاب اسلامی را با اقتدار به چهل و یکمین سال خود وارد کند،از این پس نیز تاکید بر مشترکات و وحدت حول نظام و انقلاب و رهبری ضامن پیروزی ما خواهد بود،انشاالله.

خاتمی ادامه داد: شناخت عمیق از رفتار آمریکا و رویکرد حکیمانه در قبال استراتژی فشار و مذاکره جبهه استکبار را به انفعال کشانده است و اعتماد به نفس را به اردوگاه انسان‌های آزاده به ارمغان آورد، اکنون بر همگان روشن شده که مقررات و معاهدات دوران جنگ سرد کارآیی لازم برای بهبود اوضاع جهان را ندارد؛ به ویژه در حوزه محیط زیست ،آب ،شبکه های مجازی ، حقوق بشر، تروریسم،مواد مخدر و سلاح‌های کشتار جمعی دارای کارکردهای دوگانه است.

نائب رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از یکسال صبوری ، با استناد به بند ۳۶ معاهده به برجام ، تصمیم به کاهش تعهدات گرفته است؛ تصمیمی که برخاسته از سیاست‌های اصولی حکمت، عزت و مصلحت است، اگر بنا باشد ایران نتواند از مزایای توافقنامه بهره مند شود و صرفاً در گرداب تعهدات آن گرفتار شود؛ همچنان که برخلاف دروغ های آشکار مقامات آمریکایی، حتی بسیاری از شرکت های دارویی به علت تحریم ها قادر به همکاری با ما نیستند.

وی افزود: هیچ عقل سلیمی توقف را جایز نمی شمارد به ویژه آنکه زیاده‌خواهان را جدی و گستاخ‌تر خواهد کرد؛ لذا کاهش تعهدات در این شرایط خواسته طبیعی ملت ایران است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور؛ امروز هزینه‌های زندگی به شکل سرسام آوری افزایش یافته و این واقعیت در میان جمعیت بیکار و حداقل بگیرها به رشد بی رویه خط فقر دامن زده است. طبیعتا تحریم‌های ظالمانه در بروز این مشکلات موثر بوده لکن پاره‌ای ضعف و سوء تدبیرها در این زمینه نقش انکار ناپذیری دارد.

خاتمی با بیان اینکه در سال رونق تولید هنوز شاهد برخی نابسامانی‌ها در امر واردات هستیم ،تاکید کرد: همچنان بخش‌هایی از تولید با تصمیمات دفعی و ناهماهنگ در گوشه انزوا است. در زمینه صادرات، خام فروشی وجه غالب ۸۰ درصدی دارد،ساختار بودجه کشور دچار بیماری سنتی است، متکی به اقتصاد تک‌محصولی است.بودجه یک‌هزار و ۲۰۰ هزار میلیاردی شرکت‌های دولتی ، فارغ از بررسی و کنترل بوده و شرایط مبهمی دارد که فقط به میزان ۱۰ درصد افزایش راندمان در اقتصاد این شرکت‌ها می‌تواند حجم عظیمی آورده به همراه داشته باشد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس، خاطرنشان کرد: اشکالات بودجه بندی فعلی باعث کاهش انگیزه درآمدزایی در برخی استان‌ها است و در عین حال غیرعادلانه است ؛ به عنوان نمونه فقط کمتر از ۴۰ درصد درآمدهای استان زنجان به استان باز می‌گردد و در عین حال درآمد بالایی هم به استان تکلیف می گردد؛ به این ترتیب و مزیت‌های چون معادن و صنایع بزرگ استان ، همچنین تحمل آلودگی‌های زیست‌محیطی، تصادفات و زحمات طاقت فرسای مردم استان نادیده گرفته می شود. نتیجه آن استان زنجان با وجود درآمد سرشار باید با مشکلات عدیده در اداره و توسعه دست به گریبان باشد. به عبارتی ما باید کل درآمدهای آن را تقدیم کنیم و سپس با تمنا اندکی از آن را از دولتمردان خود طلب  کنیم.

وی ادامه داد: ساماندهی یارانه های پنهان چند صد هزار میلیاردی ، یارانه دهک‌های پردرآمد که سالانه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد می‌شود، یارانه ۴۲۰۰ تومانی که عملا موجب رانت یکصد هزارمیلیاردی در سال می‌شود و تاثیر چندانی هم در دسترسی مناسب به مردم به کالاهای اساسی ندارد؛  آیا جز بر عهده دولت محترم می باشد؟

خاتمی با بیان اینکه در بازار ارز کارمان به جایی رسیده که به دلار ۱۲۰۰۰ هزار تومانی راضی شده ایم، مطرح کرد: نسبت به توقف نسبی افزایش قیمت‌ها بسیار خرسند هستیم؛  در حالی که باید بابت این توقف رشد قیمت‌ها از مردم عزیز قدردانی کنیم که با فقدان قدرت خرید ، تورم افسارگسیخته را کنترل کردند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آموزش پزشکی تاکید کرد: تعدد سهمیه ها و  افزایش آن به میزان ۶۰ درصد ظرفیت، موجب نگرانی به ویژه از حیث افت کیفیت آموزش و تهدید سلامت جامعه بوده و بی‌عدالتی بزرگ محسوب می‌شود و نیازمند بازنگری جدی از سوی مجلس محترم است.

وی ادامه داد: طرح مخرب افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت های پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی و کمک آموزشی ضربه بزرگی دیگری بر پیکره نظام سلامت است و همکاران محترم را به تأمل بیشتر در این زمینه دعوت می‌کنم.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضائیه ادامه داد: اقدامات جدید ریاست محترم قوه قضاییه نویدبخش است که در صورت تداوم می‌تواند، امیدها را در جهت اجرای عدالت و تقویت انگیزه و افزایش نشاط اجتماعی احیا کند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس ضمن خطاب قرار دادن وزیر ارتباطات تصریح کرد: از وزیر ارتباطات انتظار داشته و داریم که به جای محصور شدن در شرایط موجود از موضع ابتکار و نوآوری به فکر خلق منابع از ناحیه اپراتورها باشد و تعهد زمان رای اعتماد را فراموش نکند، به جای بازنگری در واگذاری ها که موجب ضعف شدید عملکرد در نقاط محروم و روستایی است و کاهش ضریب نفوذ تلفن های ثابت و همراه و اینترنت در نقاط مذکور شده نیروی خود را مصروف زورآزمایی با کارگزاران مخابرات روستایی و همچنین دفاترپیشخوان نکند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: