کد خبر: ۸۲۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۳۰۰
امروز در معاملات بازار سهام با افزایش شدت عرضه ها، بیشتر سهم ها با کاهش قیمت رو به رو شدند؛ در بورس و فرابورس ایران در مجموع ۲۵۲ سهم با رشد قیمت و ۲۸۵ سهم با افت قیمت همراه بودند. ارزش معاملات این دو بازار در مجموع به حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
بازار بورس؛ عرضه بر تقاضا پیشی گرفتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، امروز در معاملات بازار سهام با افزایش شدت عرضه ها، بیشتر سهم ها با کاهش قیمت رو به رو شدند؛ در بورس و فرابورس ایران در مجموع ۲۵۲ سهم با رشد قیمت و ۲۸۵ سهم با افت قیمت همراه بودند. ارزش معاملات این دو بازار در مجموع به حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۲ هزار و ۴۸۸ واحدی رسید اما شاخص کل هم وزن با ۱۸ واحد افت مواجه شد و در تراز رقم ۶۰ هزار و ۶۵۶ واحدی نشست.

شاخص ازاد شناور نیز با ۱۷۶ واحد رشد رقم ۲۶۰ هزار و ۷۱۱ را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۲۵۶ واحد افزایش عدد ۱۸۵ هزار و ۵۵۹ را تجربه کرد.

شاخص بازار دوم اما با ۲۸۲ واحد کاهش در تراز ۵۰۴ هزار و ۳۱۵ واحدی ایستاد.

گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس و سرمایه‌ گذاری غدیر هر کدام به ترتیب ۲۷۷، ۱۴۸ و ۱۰۶ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سهام داشتند، اما در طرف مقابل معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت اصفهان و گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید هر کدام به ترتیب ۱۵۵، ۵۹ و ۴۷ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌ها داشتند.

امروز گروه محصولات شیمیایی ارزش معاملات ۱۵۰ میلیارد تومان را تجربه کرد و بدین ترتیب در این آمار بار دیگر در صدر گروه‌ها قرار گرفت. حجم معاملات این گروه نیز تا رقم ۱۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت.

گروه خودرو پس از شیمیایی‌ها بیشترین ارزش معاملات را تجربه کرد و شاهد دادوستد ۲۴۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۶ میلیارد تومان بود. در عین حال بیشتر سهم‌های این گروه با کاهش قیمت مواجه شدند.

گروه‌های کانه‌های فلزی، فلزات اساسی، بانک‌ها، غذایی به جز قند و انبوه‌سازی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را پس از شیمیایی‌ها و خودرویی‌ها از آن خود کردند.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت ۱۳۵ و تعداد نمادهای منفی به ۲۰۶ رسید. همچنین در فرابورس ایران ۱۱۷ نماد با رشد قیمت و ۷۹ نماد با افت قیمت مواجه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۳۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات از دو میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت.

آیفکس نیز با ۴.۴ واحد افت در تراز ۳۲۸۶ نشست و ارزش معاملات فرابورس تا رقم ۷۹۷ میلیارد تومان بالا رفت. حجم معاملات نیز به ۹۲۹ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: