کد خبر: ۸۲۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
تعداد بازدید: ۱۹۰
العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: سفر سه رئیس جمهور دولت‌های سابق لبنان به عربستان و دیدار آن‌ها با پادشاه سعودی، نشان دهنده اهتمام عربستان به لبنان، با تمرکز بر حمایت از سعد الحریری و تلاش برای تثبیت جایگاه او، برای مقابله با جریان حامی ایران، به رهبری حزب الله است.
العرب نزدیک به سعودی: برای رویارویی با نفوذ ایران در لبنان، فقط حمایت مالی کافی نیست / تلاش عربستان برای برقراری ارتباط با شخصیت های غیرمسلمان لبنانالعرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: سفر سه رئیس جمهور دولت‌های سابق لبنان به عربستان و دیدار آن‌ها با پادشاه سعودی، نشان دهنده اهتمام عربستان به لبنان، با تمرکز بر حمایت از سعد الحریری و تلاش برای تثبیت جایگاه او، برای مقابله با جریان حامی ایران، به رهبری حزب الله است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است: منابع لبنانی اگاه، استقبال پادشاه سعودی از نجیب میقاتی، فؤاد سنیوره و تمام سلام را نشان دهنده گرایش عربستان به ارائه حمایت جدیدی از اهل تسنن در لبنان و تثبیت حریری پس از افزایش نفوذ ایران در لبنان، می‌دانند.

این منابع می‌افزایند: اهل تسنن در لبنان، در انتظار حمایت سیاسی بیشتر از سوی عربستان هستند و امروز، لبنان به حمایت عربی گسترده تری نیاز دارد، تا بتواند توازن را به صحنه سیاسی داخلی خود، باز گردانده و مانع از سازگاری مواضع سیاسی و روابط خارجی اش، طبق تمایل ایران، شود.

مجامع سیاسی لبنان دعوت ریاض از این شخصیت‌های برجسته لبنانی را، با هدف حمایت از حریری می‌دانند، امری که به منزله اشاره عربستان به مقابله با جریان مؤتلف با ایران در لبنان است.

تحلیلگران لبنانی خواستار این مهم هستند که به سفر روسای جمهور سابق لبنان، تنها از زاویه طایفه گرایی ویژه سعودی‌ها نگریسته نشود؛ چرا که ریاض از طریق هیئت‌ها و سفیر خود در بیروت موفق شده است روابط اصیلی را با جریان‌ها و شخصیت‌های لبنانی غیر سنی و غیر مسلمان نیز برقرار کند.

منابع سیاسی لبنان می‌گویند با وجود اهمیت این سفر، اما لبنان به حمایت بیشتری نیاز دارد، تا با استفاده از ان در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی، توازن را به داخل لبنان بازگرداند؛ به نحوی که با تحولات پیش رو همراه شده و بتواند از نفوذ ایران در دولت‌های منطقه، از جمله لبنان، بکاهد.

بنابراین، تحلیلگران می‌گویند لبنان نیاز شدیدی به بازگشت قدرتمند عربستان دارد و در این راستا، تنها حمایت مالی عربستان، برای هموار نمودن مسیر تثبیت توازن در میدان سیاسی لبنان، که در حال حاضر در خدمت حزب الله و نفوذ ایران است، کافی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: