کد خبر: ۸۲۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
تعداد بازدید: ۲۹۷
ظریف:
وزیر خارجه کشورمان گفت: موج نوین ماجراجویی یکجانبه گرایانه افراطی آمریکا مهم ترین چالشی است که اکنون تقریباْ همگی ما به طریقی با آن روبرو هستیم.
اگر دولت‌های عضو جنبش عدم تعهد در صفی واحد قرار نگیرند، همه بازنده خواهیم بودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در کاراکاس سخنرانی کرد.

متن کامل سخنرانی ظریف به شرح زیر است:

بسم اللِه الرّحمن الرّحیم

آقای رییس،

عالیجنابان،  

خانم ها و آقایان،

اجازه می‌خواهم سخنان خود را با سپاس از مردم و دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا برای سازماندهی عالی این نشست و نیز میهمان نوازی گرم شما آغاز کنم.

نشست ها و رایزنی های منظم ما به عنوان اعضای جنبش عدم تعهد نشان دهنده عزم ما برای حفظ و تقویت جنبش و ارتقاء همکاری های خود در مسیر حفاظت از منافع ملت هایمان است. در مواجهه با چالش های سهمناک کنونی و همچنین چالش های در حال ظهور نیازمند به کاربست ظرفیت کامل جنبش خویش نیازمندیم.

موج نوین ماجراجویی یکجانبه گرایانه افراطی آمریکا مهم ترین چالشی است که اکنون تقریباْ همگی ما به طریقی با آن روبرو هستیم. این چالش در حال تضعیف حاکمیت قانون در سطح بین المللی است و به انحاء گوناگون صلح و ثبات در سراسر جهان را در معرض تهدید قرار داده است. همکاری بین المللی در بسیاری از زمینه ها از جمله تجارت آزاد، محیط زیست، حاکمیت قانون، سازمان های بین المللی و مواردی بیشتر به گونه ای بی سابقه در حال صدمه دیدن و خدشه دار شدن است. در شرایطی که برخی ملت ها از ناحیه تحریم های اقتصادی یکجانبه و تهاجم نظامی تهدید می شوند، دیگر ملت ها بار سنگین ضربات ناشی از موج سیاست های حمایت گرانه ناپخته آمریکا را تحمل می کنند. وضعیت به گونه ای است که حتی بسیاری از متحدان آمریکا در معرض سیاست بی سابقه مداخله در امور داخلی آنها قرار دارند. با یادآوری نتایج فاجعه آمیز موج قبلی یکجانبه گرایی آمریکا در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی شامل اشغال گری ها، بی رحمی ها و افراط گرایی خشن، بر ما است تا در مقابل این موج جدید ایستادگی کرده و آن را به عقب برانیم.

کشور من پیشتاز و در خط مقدم جبهه مقاومت در برابر تمایلات یکجانبه گرایانه جدید آمریکا است که از جمله تروریسم اقتصادی تمام عیار را شامل می گردد. کوشش های صمیمانه ما برای پاسخگویی به نگرانی مربوط به برنامه هسته ای صلح آمیزمان، که بی پایه هم هست، در شمار یکی از بسیار قربانیان یکجانبه گرایی نوین است. دولت آمریکا به رغم سرمایه گذاری کل دنیا برای انعقاد موافقتنامه هسته ای، در صدد است تا آن را به ورطه شکست بکشاند. آمریکا در روند محقق ساختن این هدف خود نه تنها قطعنامه های مربوط شورای امنیت را نقض کرده است بلکه همچنین به روشی ملامت آمیز آنانی را که بر آن بوده اند تا به موافقتنامه مزبور وفادار مانده و آن را رعایت کنند، تحریم کرده است.  

دخالت فاحش آمریکا در امور داخلی ونزوئلا دولت میزبان ما از جمله از طریق دامن زدن به تلاش های مربوط به کودتای نظامی در ماه آوریل گذشته نمونه ای دیگر از رفتار بدخواهانه آمریکا است. نکته تازه در این زمینه آن است که دولت جدید آمریکا نقاب از چهره برداشته و بی احترامی آشکار و بی پرده خود نسبت به حقوق بین الملل و حقوق ملت های مستقل را به نمایش گذاشته است. مردم ونزوئلا همانند هر کشور دیگری مرجع اصلی و عالی انتخاب رییس جمهور خود هستند همان گونه که در ماه مه ۲۰۱۸ چنین کردند. آنان اکنون حق دارند تا در دفاع از رییس جمهور برگزیده خویش به پاخیزند.

در موردی مشابه، سیاست یکجانبه گرایانه بوالهوسانه و شریرانه آمریکا در حال نابودسازی هر مبنایی است که پیش از این برای حل و فصل مسأله فلسطین با محوریت اشغال آن بنا نهاده شده بود. تحرکات غیرقانونی آمریکا که انکار حقوق اساسی مردم فلسطین را هدف دارد، در حال تشدید وضعیت در سراسر خاورمیانه است. اندک رژیم های عرب که با این تحرکات و دیگر طرح های توطئه آمیز آمریکا همراهی می کنند، نه تنها به مردم فلسطین خیانت می نمایند که صلح و امنیت سراسر منطقه را به مخاطره می افکنند.

آقای رییس،

مخالفت با یکجانبه گرایی و کوشش برای حاکمیت قانون در سطح بین المللی از زمان تأسیس جنبش عدم تعهد پیوسته در صدر دستور کار آن بوده است. اکنون که نظم قانونمند بین المللی بیش از هر زمانی در گذشته مورد تهدید است، لازم است که دولت های عضو جنبش عدم تعهد در صفی واحد قرار گرفته و بر چگونگی رفع این تهدید تمرکز کنند که اگر چنین نکنیم، همه بازنده خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و انگلستان شرم آوراست
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
به دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران بابت توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس و تنگه هرمز خدا قوت و دست‌مریزاد عرض می‌کنیم.


دولتمردان در مواجهه شدن با زیاده‌خواهی غربی‌ها هر نوع نسخه سازشی که بود برای کشور پیچیدند و حاصلش لشکرکشی نظامی دشمنان به منطقه و شدت گرفتن تحریم‌ها شد، اما سپاه نسخه مقاومت را در پیش گرفته که تا اینجای کار موجب افزایش عزت نفس و غرور ملی در کشور شده است و دشمنان را چند گام به عقب رانده است.


از عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدام به توقیف نفتکش انگلیس خبیث صمیمانه تشکر و قدردانی می‌شود. اما دولت خبیث انگلیس و ارباب بزدل و متوهم آمریکایی‌اش بدانند ملت ایران با اطاعت از مقام عظمای ولایت، کوله‌باری از عزت و اقتدار و صلابت به همراه انبارهایی پر از سلاح، مهمات، ادوات و ابزار در اختیار دارد و آماده به ذلت کشاندن مستکبران عالم است.


بیست و سوم تیر ماه سالروز قرارداد ننگین و سراسر خسارت برجام بود که ملت ایران توسط مسئولان و مدیران غرب‌زده توان هسته‌ای خود را از دست داد و تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نیز بیشتر شد.


اصلاح‌طلبانی مانند حجاریان، عبدی، تاجزاده و... با حاشیه‌سازی‌هایی مثل اختیار نداشتن رئیس‌جمهور دنبال تشریفاتی ساختن نهادهای مجلس و رهبری هستند. این فتنه دنباله فتنه سال 88 است.


رسانه ملی متعلق به مردم و نظام است. آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانند به میل خود عمل کنند و این رسانه را در انحصار خویش دربیاورند.


اصلاح‌طلبان از یک طرف شعار می‌دهند دانستن حق مردم است ولی از سوی دیگر علیه پخش سریال گاندو از سیمای جمهوری اسلامی موضع می‌گیرند. مردم خیلی خوب متوجه وجود تناقض در گفتار و رفتار آنان شده‌اند.


دولت به جای تحریم رسانه ملی به دلیل تولید و پخش سریال گاندو پاسخ بدهد چرا به فهم و شعور ملت توهین می‌کند. اگر مردم را قبول دارند اجازه بدهند خودشان در مورد این فیلم قضاوت بکنند.


رسانه ملی تعلق به آقای علی عسگری رئیس صدا و سیما ندارد که بخواهد تسلیم فشارهای دولت بشود. ما مردم خواستار تهیه و پخش گاندوهای بعدی در مورد حقایق هستیم.


خداوند به کسی بدهکار نیست. فلذا به همه افراد و احزاب مدعی فرصت و میدان می‌دهد که خود را در عمل نشان بدهند اما آینده از آن مقاومت‌کنندگان با ایمان خواهد بود.


مشکل تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان چیست که از خود مقاومت نشان نداده و بعد از مدتی فرمول و نسخه‌های خارجی‌ها را تئوریزه می‌کنند و به خورد ملت می‌دهند.


اقتصاد کشورمان معطل تصمیمات سیاسی دیگر کشورها شده است و تنها با خروج از برجام است که همه تهدیدات سیاسی و اقتصادی از بین خواهد رفت.


دشمنان هر روز و هر ساعت شایعات زیادی تولید و از طریق شبکه‌های مجازی بین افراد جامعه منتشر می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم در هر هفته از طریق نمازجمعه‌های سراسر کشور با به کار گرفتن تجهیزات سمعی و بصری به این شایعات پاسخ بدهند.


درود بر دریادلان نیروی دریایی سپاه که کشتی نفتکش قانون‌شکن انگلیس خبیث را در آب‌‌های جنوبی توقیف کرد. خواسته ما این است که کوچک‌ترین قانون‌شکنی کشتی‌های انگلیسی بی‌پاسخ نماند و بدون کوچک‌ترین اغماضی، اعمال قانون ‌شود.


وزیر محترم ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در شروع کار خود در وزارت قول داد به فضای مجازی سر و سامانی خواهد داد پس کو؟ بی‌سر و سامانی این فضا بیشتر شده است و اقدامی از ایشان دیده نمی‌شود چرا؟


برخلاف روزنامه جام‌جم معتقدم که بدعت بودجه‌ای دولت علیه صدا و سیما نیست بلکه علیه ملت است، چرا که سریال گاندو مورد استقبال بسیاری از هموطنان قرار گرفت و حتی پیگیر و خواهان سری دوم و سوم گاندو هستند. لذا این بدعت بودجه‌ای علیه ملت است نه صدا و سیما! این نیز بگذرد؟!


سریال گاندو آنقدر محبوبیت دارد که مخاطبان مردمی خواستار پخش مجدد آن هستند و تنها عده‌ اندکی که منافعشان وابسته به بیگانگان است جزو منتقدان سرسخت این سریال هستند.


مهمترین دستاورد فیلم گاندو شناخت هرچه بهتر عوامل نفوذ دشمن در داخل کشور و ساده لوحانی که با حضورشان در دولت به سمت اهداف دشمن پارو می‌زنند.


توقیف شناور خارجی حامل سوخت قاچاق، نشان می‌دهد که غربی‌ها مشارکت نزدیکی در انتقال سوخت قاچاق دارند.


دیگر، دشمنان فهمیده‌اند که ایران اسلامی برای حفظ منافع‌اش از هیچ اقدامی صرف‌نظر نخواهد کرد و عبور دشمنان از خط قرمزها به منزله نادیده گرفتن تمام خطوط قرمز آنها توسط نیروهای مسلح کشورمان است.


قاچاق سوخت وارد فاز جدیدی شده و آن اقدام مشترک کشتی‌های خارجی به‌خصوص انگلیسی با قاچاقچیان سوخت است تشکیل یک ایست بازرسی در تنگه هرمز برای شناسایی و توقیف محموله‌های قاچاق امری ضروری است که نباید از اجرای آن صرف‌نظر کرد.


طراحان FATF آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی هستند، ولی چرا عده‌ای در مجلس سعی دارند کشورمان را ملزم به پذیرفتن آن کنند؟


آمریکایی‌ها به بهانه حضور در ناتو، انباری از سلاح‌های کشتار جمعی را نگهداری می‌کنند و هزینه نگهداری این سلاح‌ها میلیاردها دلار خواهد بود که از جیب دیگر کشورهای عضو ناتو پرداخت می‌شود.


ما برای پیشرفت در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای نیاز به غنی‌سازی 20 درصد داریم و تا این غنی‌سازی در کشور انجام نشود، نمی‌توانیم انتظار دستاوردهای علمی و پزشکی در صنعت هسته‌ای را داشته باشیم.


اعضای شورای شهر تهران در این چند سال غیر از تغییر دادن نام چند خیابان در شهر تهران کاری برای مردم نکردند. اکنون هم اقدام به جمع‌آوری تابلوهای مزین به آیات قرآن نصب شده روی نرده‌های میدان امام خمینی(ره) کرده‌اند. علت این کارشان را پرسیدم گفتند برای زیباسازی شهر می‌باشد.


باید با بانوان بدحجاب برخورد جدی صورت گیرد، حضور این افراد هنجارشکن در جامعه تاثیر مخربی روی سلامت اخلاقی دختران و پسران نوجوان خواهد گذاشت.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۹:۱۰
دولت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرحامی جنایات جنگی عربستان دریمن است.
دولت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرحامی جنایات جنگی رژیم کودک کش صهیونیستی در نوارعزه و سوریه و... است.
سعودی ها با پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند.
صهیونیست ها با پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند.
تروریست ها با پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند.
حمایت انگلیس از رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی حمایت ازتروریسم است.
انگلیسی ها حق حضور درخلیج فارس و منطقه خاورمیانه را ندارند.


توقیف کشتی نفتکش ایران اسلامی از سوی دزدان انگلیسی روشن‌ترین پاسخ به آقای ظریف است که می‌گفت، اروپا به‌خاطر رفتار آمریکا، از آمریکا فاصله گرفته است!


در مقابل توقیف کشتی نفتکش جمهوری اسلامی توسط دزدان انگلیسی باید به اقدام متقابل هوشمندانه‌ای دست زد تا از رفتار گستاخانه با کشور و ملت ایران دچار حیرت و پشیمانی شوند.


همان‌گونه که به آمریکایی‌های خبیث سیلی‌ها نواخته شد باید به روباه پیر نیز سیلی محکمی نواخت تا غلط زیادی نکند و کشتی‌های جمهوری اسلامی را سرقت نکند. باید به جبران این خباثت انگلیس مکار کشتی‌های نفتکش انگلیس را توقیف کنیم.


وقتی برخی برای وزیر خارجه روباه پیر فرش قرمز پهن می‌کنند و آنها هم کشتی ما را سرقت می‌کنند به این می‌گویند دیپلماسی موفق کسانی که فقط آنها زبان مذاکره را بلدند!


از دولت و نیروهای مقتدر مسلح درخواست می‌شود پاسخ عملی و دندان‌شکنی به سخنان گستاخانه مقامات آمریکایی و انگلیسی که گفته‌اند مبادله نفت بین ایران و سوریه غیرقانونی است، بدهند. از نظر آنها مبادله نفت با سوریه به‌این خاطر غیرقانونی است که خودشان بانی و حامی تروریست‌های دشمن دولت سوریه بوده‌اند.


انگلیسی‌های خبیث را هرچند یک‌بار باید گوشمالی داد وقتی دیر می‌شود دچار توهّم می‌شوند! لازم است رسانه ملی چندبار فیلم تفنگداران رویال مارینز را به نمایش بگذارد که چطور در برابر چند دلاور سپاهی نظامیان انگلیسی قایق و شلوارشان را کثیف کردند! با این یادآوری شاید سرعقل بیایند.


لازم است تا آزادی کشتی نفتی جمهوری اسلامی، تردد هرگونه کشتی انگلیس خبیث از خلیج فارس ممنوع شود؟! البته از دستگاه دیپلماسی جز خنده کاری بر نمی‌آید و امیدها به محافظان این مرز و بوم است.


دیپلماسی التماسی یعنی عربستان شجره ملعونه کشتی ما را توقیف کند، انگلیس روباه پیر مکار کشتی نفتی ما را سرقت کند، دیپلمات ما یک سال در بند کشورهای اروپایی باشد و... و رئیس دستگاه دیپلماسی ما فریادهایش را در مجلس بر سر نیروهای دلسوز و ارزشی بکشد.


چرا دیپلماسی دولت آقای روحانی برای آزادی دانشمند بازداشت‌شده کشورمان جناب آقای دکتر مسعود سلیمانی فعال نیست؟


شایسته است متولیان فرهنگی برای نشان‌دادن هنرنمایی‌های حقوق بشری آمریکای خبیث، صحنه ساقط‌کردن هواپیمای مسافربری ایرباس در 12 تیر 67 بر فراز خلیج فارس توسط ناو جنگی شیطان بزرگ را با نمادی در فرودگاه امام خمینی(ره)، و دیگر فرودگاه‌های مهم کشور به نمایش بگذارند تا افراد خارجی در بدو ورود با خباثت‌های آمریکای جنایتکار آشنا شوند.


آقای نوبخت! متاسفانه خیلی دیر متوجه شدید کسی که او را کدخدای دهکده غرب تصور می‌کردید بدعهد است. آیا بدعهدی این شیطان را حداقل در این 4 دهه انقلاب ندیده بودید؟ در تجهیز و حمایت از قتل و ترورهای منافقین، جنگ 8 ساله، زدن هواپیمای مسافربری با 290 زن و بچه و... ، واقعه طبس و...؟! متاسفانه دولت مدعی تدبیر، حل مشکلات اقتصادی کشور را 6 سال به مذاکره برای هیچ گره زد و نسبت به بدعهدی این موجود خبیث و پلید تجاهل می‌کرد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: