کد خبر: ۸۲۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۲۳۹
هند اعلام کرد که دهلی نو در حال گفت‌وگو با مقام‌های ایران درباره نفتکش بریتانیایی توقیف‌شده در آب‌های تنگه هرمز است.
تلاش دهلی نو برای آزادی خدمه هندی نفتکش بریتانیاییبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا  ، یک سخنگوی وزارت خارجه هند امروز -شنبه- اعلام کرد که دهلی نو در حال گفت‌وگو با مقام‌های ایران درباره نفتکش بریتانیایی توقیف‌شده در آب‌های تنگه هرمز است. این در حالی است که ۱۸ نفر از خدمه این نفتکش تابعیت هندی دارند.

این سخنگو گفت: «در حال تایید جزئیات این حادثه هستیم. ماموریت ما این است که با دولت ایران در تماس باشیم تا آزادی زودهنگام و بازگشت شهروندان هند را تضمین کنیم.»

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،رئیس ناوگان دریائی ایران در منطقه هرمزگان تأکید کرد که نفتکش «استینا ایمپرو» به بندر عباس رسیده تا دلایل و ابعاد برخورد آن با کشتی صیادی ایران در تنگه هرمز بررسی شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: