کد خبر: ۸۲۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
تعداد بازدید: ۲۲۸
دادستانی کل سودان طی نامه ای به مدیریت زندان «کوبر» به منظور تحویل شان به دادستانی برای انجام تحقیقات از آنها شده بود اما مدیریت زندان در پاسخ به نامه دادستانی اعلام کرد که البشیر و نافع جزو محکومانی که در این زندان نگهداری می شوند نیستند.
عمرالبشیر در زندان به سر نمی‌بردبه گزارش خبرداغ به نقل از جماران ، دادستانی کل سودان طی نامه ای به مدیریت زندان «کوبر» به منظور تحویل شان به دادستانی برای انجام تحقیقات از آنها شده بود اما مدیریت زندان در پاسخ به نامه دادستانی اعلام کرد که البشیر و نافع جزو محکومانی که در این زندان نگهداری می شوند نیستند.

یک منبع سودانی گف که دادستانی کل سودان درخواست تحویل «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان برای انجام تحقیقات با وی را داشت اما مسئولانی زندانی که رئیس جمهور مخلوع در آن به سر می برد اعلام کردند که البشیر در این زندان به سر نمی برد.

این منبع افزود: دادستانی کل سودان طی نامه ای رسمی به شورای نظامی حاکم خواستار تحویل البشیر رئیس جمهور مخلوع و نیز «نافع علی نافع» از رهبران برحسته حزب کنگره ملی برای انجام تحقیقات از آنها درباره شکایت از آنها در زمینه تضعیف نظام قانون اساسی با کودتا علیه دولت« الصادق المهدی» در سال 1989 شد.

این منبع سودانی در ادامه گفت که دادستانی کل سودان پیش از این دستور بازداشت البشیر و نافع و نیز یک مسئول دیگر را صادر کرده و آنها را روز دوشنبه هفته گذشته ممنوع الخروج کرده بود و طی نامه ای به مدیریت زندان «کوبر» به منظور تحویل شان به دادستانی برای انجام تحقیقات از آنها شده بود اما مدیریت زندان در پاسخ به نامه دادستانی اعلام کرد که البشیر و نافع جزو محکومانی که در این زندان نگهداری می شوند نیستند.

این منبع افزود که در نامه زندان کوبر آمده است البشیر و نافع توسط شورای نظامی حاکم بر سودان نگهداری می شوند به همین دلیل دادستانی کل طی نامه ای دیگر از شورای نظامی سودان خواستار تحویل این افراد شد و شورای نظامی نیز نامه تحویل آنها را امضا کرده است.

بنابر این گزارش، هیأتی از وکلای مدافع برجسته سودان شکایتی به دادستانی کل سودان علیه «جبهه ملی اسلامی» به اتهام کودتا علیه دولت مشروع، تضعیف نظام قانون اساسی و انحلال موسسات و سندیکاها در کشور در سال 1989 ارائه کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: