کد خبر: ۸۲۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
تعداد بازدید: ۳۶۳
هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: در مناطق دریایی به ویژه سواحل دریای عمان و تنگه هرمزدر ساعات صبح تا بعدازظهر شاهد وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب افزایش ابرناکی و افزایش رطوبت نسبی هوا در مناطق ساحلی و مواج شدن دریا خواهد بود.
وزش بادهای شدید درسواحل خلیج فارس و دریای عمان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: در مناطق دریایی به ویژه سواحل دریای عمان و تنگه هرمزدر ساعات صبح تا بعدازظهر شاهد وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب افزایش ابرناکی و افزایش رطوبت نسبی هوا در مناطق ساحلی و مواج شدن دریا خواهد بود.

به گزارش خبرداغ ، مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی امروز شاهد تاثیرات سامانه ناپایدار فصلی در استان خواهیم بود که در برخی نقاط استان تقویت خواهد شد.

وی اظهار کرد: در مناطق دریایی به ویژه سواحل دریای عمان و تنگه هرمزدر ساعات صبح تا بعدازظهر شاهد وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی خواهیم بود که سبب افزایش ابرناکی و افزایش رطوبت نسبی هوا در مناطق ساحلی و مواج شدن دریا خواهد بود.

سی سی پور تصریح کرد: شدت وزش باد در مناطقی چون جاسک قابل ملاحظه پیش بینی می شود و در نقاطی از تنگه هرمز تا محدوده 40 کیلومتر در ساعت نیز پیش بینی می شود که توصیه می شود با توجه به شرایط نامساعد دریایی شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی طی این بازه زمانی از تردد در مناطقی چون جاسک، سیریک، هرمز، لارک و هنگام خودداری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال اختلال در تردد دریایی در محدوده تنگه هرمز، تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی صورت گیرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تقویت جریانات شرقی در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و مناطق مستعد استان سبب رشد ابرهای همرفتی، رگبار موقتی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد خواهد شد که توصیه می شود از رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی در پایان عنوان کرد: از لحاظ دمایی افزایش رطوبت نسبی هوا و ماندگاری هوای گرم در مناطق ساحلی استان پیش بینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: