کد خبر: ۸۱۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۱۶۰
چین:
سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را عامل شرایط کنونی دانست
عامل تنش‌های کنونی، آمریکاست به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اعضای برجام تلاش‌هایی برای ایجاد آرامش و تسهیل مذاکرات انجام داده‌اند. ما به شدت نگران این وضعیت هستیم. ما برای کاهش تنش‌ها با طرف‌های درگیر در تعامل نزدیک هستیم.

وی افزود: ما معتقدیم که اجرای کامل برجام، تنها راه منطقی برای رفع تنش‌ها و حل موضوع هسته‌ای ایران است.  در حال حاضر همه طرف‌ها باید صبور و خویشتن‌دار باشند و تنها به تداوم مذاکرات در چارچوب برجام فکر کنند.

به نقل از رویترز، این مقام چینی افزود: باید این نکته را به یاد داشته باشیم که استراتژی فشار حداکثری آمریکا بر ایران عامل اصلی ایجاد شرایط کنونی است. یک ضرب المثل چینی برای بیان نقش آمریکا در تنش‌های فعلی وجود دارد. این ضرب المثل می گوید هیچ‌کس نمی‌تواند یک گره کور را باز کند جز آن کسی که گره را زده است. ما امیدواریم که آمریکا رویه خود را عوض کند و  دست از رفتار غلطش بردارد، به منافع مشروع دیگر طرف‌ها احترام بگذارد و به دنبال نابودی برجام نباشد و برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک و سیاسی تلاش کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: