کد خبر: ۸۱۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۲۳۵
نماینده تهران گفت: جایی که نزدیک به فرودگاه امام(ره) است به کانون دفن زباله تبدیل شده است، یعنی به هر مسافری که به کشور ما می‌آید با بوی زباله خوش آمد گفته می‌شود.
علیرضا محجوب: به هر مسافری که به ایران می‌آید با بوی زباله خوش‌آمد گفته می‌شود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، امروز در صحن علنی مجلس لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

علیرضا محجوب در مخالفت با این لایحه در صحن علنی گفت: لایحه دولت بر اساس زباله سوزی تنظیم شده است، اما باید اماکن و جاهایی برای دفن زباله پیش‌بینی شود. متاسفانه کمیسیون شوراها و دولت توجه نداشتند که امروز مساله اصلی در بحث زباله امر تفکیک آن است. در بسیاری از کشورها هم تفکیک زباله در جلوی درب خانه‌ها و کوچه‌ها انجام می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفکیک زباله خود تامین هزینه می‌کند و دیگر لازم نیست بعضی هزینه‌ها را انجام دهیم. عدم مطالعه کافی باعث شده 10 درصد از زباله‌های برگشت‌پذیر را بازگردانیم. بالاترین کار این است که چطور زباله‌های برگشت‌پذیر را برگردانیم. این امر باعث شده هرروز به دنبال جای دفن زباله برگردیم.

این نماینده اصلاح طلب خاطرنشان کرد: شورای حسن آباد فشاپویه در این مورد به من نامه نوشته‌اند، یعنی جایی که نزدیک به فرودگاه امام(ره) است به کانون دفن زباله تبدیل شده است، یعنی به هر مسافری که به کشور ما می‌آید با بوی زباله خوش آمد گفته می‌شود. متاسفانه مسئولان استانی دو وزارت کشور هم توجهی ندارند که آن منطقه دروازه امید شهر است.

وی تاکید کرد: آیا توسعه زباله‌دانی در کشور یعنی ساماندهی؟ اگر بخشی از زباله ها بازگردانده شود ثروت مهمی بهدست می آید و کودوخاک مهمی به دست می آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: