کد خبر: ۸۱۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۲۷۴
نخست وزیر اسرائیل با عصبانیت از رویکرد مثبت اتحادیه اروپا نسبت به گام های برجامی ایران، واکنش این اتحادیه به افزایش سطح غنی سازی از سوی ایران را محکوم کرد.
واکنش نتانیاهو به اظهارات موگرینی درباره گام‌های برجامی ایران: تا وقتی موشک‌های اتمی ایران در خاک اروپا ننشیند، عده ای بیدار نمی‌شوندبه گزارش خبرداغ ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در واکنش به اظهارات فدریکا موگرینی پس از نشست وزیران اتحادیه اروپا درباره گام‌های برجامی ایران گفت: به نظر می‌رسد در اروپا کسانی هستند که تا وقتی موشک‌های اتمی ایران در خاک اروپا ننشیند، بیدار نمی‌شوند. اما آن وقت دیگر خیلی دیر است.

در حالی که رژیم صهیونیستی دارای تأسیسات و سلاح‌های هسته‌ای اعلام نشده است و این رژیم حتی پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را امضا نکرده، نتانیاهو افزود: به هر صورت هرکاری که لازم باشد برای جلوگیری از دستیبابی ایران به تسلیحات هسته‌ای انجام خواهیم داد.

موگرینی روز دوشنبه در نشستی خبری گفت که طرف‌های باقی مانده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کاهش تعهدات ایران به این توافق را «نقض اساسی آن» نمی‌دانند و هیچیک از این طرف‌ها قصد فعال کردن مکانیسم حل اختلاف در این توافق را ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از این واکنش اتحادیه اروپا عصبانی شده، در ویدئویی که منتشر کرده بود، وضعیت موجود را به اروپای پیش از جنگ جهانی دوم و بی عملی آنها مقابل آلمان نازی تشبیه کرد.

اروپایی‌ها در هفته‌های اخیر به دنبال کاهش تعهدات ایران در برجام و در رابطه با سازوکار مالی ویژه موسوم به اینستکس بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌های مکرری داشته‌اند. ایران اردیبهشت ماه گذشته و پس از یک سال صبر راهبردی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران و بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران و انفعال اروپا، اعلام کرد که بخشی از تعهدات خود را طبق برجام کاهش می‌دهد. رعایت نکردن سطح غنی سازی تا ۳.۶۷ و میزان اورانیوم غنی شده طبق بند ۳۶ برجام از جمله این موارد بودند.

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ادامه کاهش تعهدات برجامی خود تاکید کرده این گام‌ها در چارچوب برجام و طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ این توافق است و در صورتی که شرکای برجام اقدامات لازم را برای ایفای تعهدات خود انجام دهند این اقدامات به سرعت قابل بازگشت است.

پس از آنکه میزان ذخایر اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام، روز سه شنبه یازدهم تیر ماه با صدور بیانیه مشترکی از ایران خواستند تا به سقف مجاز ذخایر اورانیوم غنی شده در چارچوب برجام بازگردد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
0
یک خبر چند خط تحلیل؛
غارت نفت سوریه توسط اسرائیل از طریق ترکیه!
غارت نفت سوریه توسط اسرائیل از طریق ترکیه!
سه شنبه 25 تير 1398 - 18:43



خبر:

* کاهان تاجر صهیونیست عهده دار فروش نفت شمال سوریه شده است.


تحلیل:

* در حالی که مُعظم ثروت نفتی سوریه و در یک نگاه 90 درصد انرژی سوریه در مناطق شمالی این کشور و به ویژه درشمال شرق سوریه قراردارد واگذاری اختیارات استخراج و صادرات نفت از این منطقه به یک تاجر صهیونیست بدین معناست که کردهای حاکم در این منطقه یا همان قسد اصرار دارند تاضمن باز کردن پای رژیم صهیونیستی در منطقه تخت تصرف خود ماندگاریشان را در تسلط بر این منطقه ضمانت ببخشند.
* پیش از این و در زمان تسلط داعش بر این منطقه قاچاق نفت از شمال شرق سوریه توسط این گروه انجام می شد و بعد از نابودی داعش این مساله به دست "قسد" مدیریت می شود.
* در حالی که منابع رسانه ای از نامه صریح "الهام احمد" رییس زن هیات اجرایی قسد درخصوص واگذاری اختیار تسلط بر منابع نفتی شمال شرق سوریه به کاهان پرده برداشتند اما قسد این مساله را تکذیب کرد که البته تکذیبیه قسد با اعلام رسمی کاهان و پذیرش این مسئولیت باطل اعلام شد اصرار قسد بر واگذاری منابع نفتی سوریه به صهیونیست ها از این منظر نیز می تواند قابل تامل باشد که با این واگذاری امریکا مجبور به حمایت از منابع و منافع اسرائیل در شمال سوریه خواهد شد و در سایه آن پروژه مبارزه دولت سوریه با کردهای شمال بزعم کردها به تاخیر خواهد افتاد و یا کلا منتفی خواهد شد.
* در حالی که مردم سوریه در وضعیت بغرنجی در خصوص کمبود انرژی به سر می برند و درشرایطی که اخیرا نفتکش ایرانی با ادعای حمل نفت برای مردم سوریه در جبل الطارق توقیف شده به نظر می رسد اندک امید موجود به پذیرش اکراد قسد در دامان سوریه با این اقدام قسد در تعامل با صهیونیست ها از بین رفته باشد.
* درخصوص اینکه نفت شمال سوریه از کدام جغرافیا به بیرون از این کشور منتقل می شود گمانه ها متوجه مرزهای ترکیه است در صورت صحت این مساله که البته دلیلی برنقض آن به لحاظ شرایط جغرافیایی حاکم بر منطقه وجود ندارد بایستی سیاست های اعلامی و اعمالی ترکیه نسبت به اکراد در شمال شرق سوریه را مورد تاملی جدید و جدی قرار داد.



نفت سوریه در چنگال صهیونیست ها
نفت سوریه در چنگال صهیونیست ها
سه شنبه 25 تير 1398 - 14:36

حلقه جدیدی از عمق رابطه شورای دموکراتیک سوریه و "قسد" با رژیم اشغالگر صهیونیستی شناسایی شد.


"قسد" شاخه نظامی این شورا و مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکاست.

برخی منابع اطلاع رسانی از انتشار نامه الهام احمد رئیس مشترک هیات اجرایی شورای دموکراتیک سوریه خبر دادند.

در این نامه، احمد به یک تاجر صهیونیستی به نام «موتی کاهانا» و رئیس به اصطلاح انجمن عمالیا اختیار تام داده تا نفت استخراج شده از مناطق تحت تسلط کُردها واقع در شرق سوریه را بفروشد.

انجمن "عمالیا" با ادعاهای بشردوستانه درصدد زمینه سازی برای تحکیم رابطه با سازمان های تروریستی و به ویژه گروه جبهه النصره بود که در فهرست تروریست های بین المللی قرار دارد.

سندی که روزنامه لبنانی الاخبار بدان اشاره کرد عبارت از نامه رسمی بود که تاکید دارد شرکت اسرائیلی کاهانا، نماینده به اصطلاح شورای دموکراتیک سوریه در همه مسائل مربوط به فروش نفت سرقتی است که البته دفتر کنترل دارائی های خارجی وابسته به وزارت خزانه داری امریکا نیز با فروش میانگین 125 هزار بشکه و دادن حق اکتشاف نفت منطقه الجزیره سوریه به کاهانا موافقت کرد.

ناظران معتقدند افراد مسلح قسد برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و نزدیکتر شدن بدان جهت راضی نگاه داشتن حامی آمریکائی آن شتابان عمل می کنند .

از سوی دیگر کاهانا به گفته پایگاه اینترنتی " ای 24 نیوز " به این ماموریت خود در فروش نفت سرقتی سوریه از مناطق تحت تسلط افراد مسلح قسد به خود می بالد.

وی گفته، افراد مسلح قسد، زمینه مناسبی برای نفوذ و تسلط وی بر نفت سرقتی و به کارگیری آن در راستای اجرای طرح های رژیم صهیونیستی حامی تروریسم در سوریه را فراهم کردند.

کاهانا، هم چنین با اشاره به اطلاعات بیشتری درباره وابستگی شورای دموکراتیک سوریه و قسد شاخه نظامی آن به این تصمیم مشترک صهیونیست ها و آمریکا،می گوید: هم اکنون موافقت این شورا را برای فروش نفت سرقتی با استقبال افراد مسلح قسد و واشنگتن جلب کرده است.

گفتنی است مناطق اریاف دیرالزور، الرقه و الحسکه در چندین هفته گذشته شاهد تظاهرات های گسترده ای بود که خواهان خروج نیروهای اشغالگر آمریکائی و فرانسوی از سوریه و پایان مداخله بیگانگان در مسائل داخلی آن با هر بهانه ای شدند.

تظاهرکنندگان سرقت نفت سوریه و حملات افراد مسلح قسد به اهالی این مناطق با حمایت واشنگتن را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با تاکید بر اینکه ارتش سوریه؛ حامی و تضمین کننده وحدت سوریه است ، خواهان مقاومت در برابر اشغالگران و هوادارن وی تا اخراج آنان از منطقه الجزیره سوریه شدند.

نفت سوریه در چنگال صهیونیست ها
نفت سوریه در چنگال صهیونیست ها
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: