کد خبر: ۸۱۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
تعداد بازدید: ۲۷۰
شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) دو هزار و ۹۷۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۳ هزار و ۵۷۷ واحد رسید.
اوج‌گیری ۳ هزار واحدی شاخص با بانک‌ها و خودروسازانبه گزارش خبرداغ ، بر اساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال در ۲۹۰ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۴۲۵ واحد افزایش به ۶۲ هزار و ۳۰۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۸۹ واحد رشد به ۴۲ هزار و ۳۲۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با دو هزار و ۸۱۹ واحد رشد به رقم ۲۸۳ هزار و ۲۲۶ واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و ۳۵ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۵۹۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۲۴۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۳۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۰۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۰۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۹۷، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۶۴ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۳۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۵۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۵ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۴۳ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد پلی پروپیلن جم، بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پارس خودرو، س. صنایع شیمیایی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۳۲ میلیون و ۲۴۸ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس


شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۶۰ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۳۱۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هشت هزار و ۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و پالایش نفت شیراز (شراز) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل اعتباری ملل (وملل)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) نفت پاسارگاد (پاسارگاد) و بیمه دی (ودی) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: