کد خبر: ۸۱۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۹۶۸
طلایی پوشان از معدود تیم های لیگ برتر به شمار می روند که تمرینات خود را به موقع شروع کرده اند و با چند خرید دیگر کامل می شوند.
سپاهان با این دو خرید کامل می شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  "ورزش سه"، سپاهان در فصل نقل و انتقالات 7 بازیکن به خدمت گرفته و 10 بازیکن را از دست داده؛ با این حال و با توجه به حفظ اسکلت اصلی تیم نسبت به فصل گذشته، به نظر می رسد با دو خرید دیگر توازن در این تیم شکل خواهد گرفت و آنها می توانند مانند فصل گذشته و حتی بهتر از قبل، یکی از مدعیان قهرمانی باشند.


مرتضی منصوری اولین خرید سپاهان برای تقویت تیم در سمت راست خط دفاعی بود که جایگزین حسن جعفری شد و به همراه ایران پوریان می تواند دست امیرقلعه نویی را در سمت راست زمین باز نگه دارد. ضمن اینکه در این پست رضا میرزایی هم حضور دارد و در دیدار دوستانه روز گذشته این بازیکن که از فولاد خوزستان بازگشته، برای دقایقی در پست دفاع راست بازی کرد تا سرمربی سپاهان حداقل سه گزینه برای این پست در اختیار داشته باشد.


سپاهان برای جانشینی مهرداد محمدی یکی از مهم ترین بازیکنان حاضر در بازار را به خدمت گرفت و حسینی در سه دیدار دوستانه طلایی پوشان هم نمایش های خوبی داشته و مقابل پیکان موفق شد، زننده یکی از سه گل بازی به زیباترین شکل ممکن، با شوتی محکم، از پشت محوطه جریمه باشد.


پس از اینکه سپاهانی‌ها مطمئن شدند، سیاوش یزدانی به استقلال پیوسته، گئورگی ولسیانی دیگر خرید طلایی پوشان بود.


ضمن اینکه محمد محبی و محمد زینالی  هم به عنوان استعدادهای کشف شده توسط امیرقلعه نویی به تیم پیوستند تا شاید نقشی مانند نقش محمد کریمی در لیگ هجدهم برای تیم جدیدشان در لیگ نوزدهم برعهده داشته باشند.


در نهایت هم علیرضا نقی زاده تاکنون آخرین خرید سپاهان بوده تا با اعتقادی که امیرقلعه نویی به توانایی هایش دارد، در کنار مهدی کیانی بتواند استحکام بیشتری به پست هافبک تدافعی در سپاهان ببخشد.
بازیکنان خریداری شده در کنار بازیکنان حفظ شده، همین حالا هم می توانند تیمی قدرتمند باشند و  می توان با همین بازیکنان و البته درنظر گرفتن این نکته که استنلی کی روش برای دومین سال پیاپی در سپاهان ماندنی می شود، ترکیب زیر را برای این تیم در نظر گرفت:


پیام نیازمند، سعید آقایی (داود رجبی، محمدرضا مهدی زاده)، عزت پورقاز، گئورگی ولسیانی، مرتضی منصوری (محمد ایران پوریان)، مهدی کیانی، علیرضا نقی زاده (رسول نویدکیا، حامد بحیرایی)، ولادیمیر کومان (محسن مسلمان، محمد کریمی)، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده (علی قربانی) و استنلی کی روش.


ضمن اینکه باید بازیکنانی نظیر رسول نویدکیا، محمد کریمی، محسن مسلمان، حامد بحیرایی، محمد ایران پوریان، رضا میرزایی، محمدرضا مهدی زاده و علی قربانی را هم در نظر داشت که می توانند خود را به تفکرات امیرقلعه نویی تحمیل کنند. در کنار این بازیکنان هم چهره های جوانی نظیر عکاشه، محمد محبی، محمد زینالی و به خصوص یاسین سلمانی، امیرقلعه نویی را به داشتن فصلی خوب، بسیار امیدوار کرده است.


با تمام این تفاسیر و با توجه به اینکه طلایی پوشان در فصل پیش رو، باید در سه جام رقابت کنند، می توان دو خرید زیر را همچنان برای کامل شدن تیم متصور بود:


1-  مدافع میانی: خرید یک مدافع میانی اگرچه مهدی رحیمی و مهدی زاده هم توانایی بازی در پست دفاع وسط را دارند، می تواند در صورت مصدومیت احتمالی پورقاز یا ولسیانی، خیال امیرقلعه نویی را راحت کند.

 

2-  خرید وینگر چپ: محمدرضا حسینی برای حضور در پست وینگر راست در ترکیب 3-3-4 به تیم اضافه شده است ولی همچنان علی قربانی و سجاد شهباززاده گزینه های اصلی حاضر در پست وینگر چپ هستند؛ بازیکنانی که اگرچه قدرت تمام کنندگی خوبی دارند و رو به جلو بازی می کنند ولی ویژگی های بازی در آن پست را ندارند. پس خرید یک وینگر که ویژگی هایی نظیر محمدرضا حسینی داشته باشد، می تواند شرایط را برای طلایی پوشان ایده آل کند. گفته می شود، آخرین سهمیه خارجی تیم فوتبال سپاهان به خرید در این پست اختصاص داده خواهد شد و چند هفته ای می شود که یک بازیکن آسیایی، توسط کادر فنی سپاهان در حال بررسی است.

 

نکته جالب توجه در ترکیب تیم فوتبال سپاهان اینکه در صورت مصدومیت با محرومیت هر یک از بازیکنان اصلی تیم، امیرقلعه نویی حداقل یکی دو گزینه دیگر برای جایگزین کردن آنها در اختیار دارد؛ موضوعی که برای تیمی که در سه جام حاضر است، با توجه به فشردگی احتمالی بازی ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: