کد خبر: ۸۱۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
تعداد بازدید: ۹۸۱
استقلال یکی از فعال‌ترین تیم‌های نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر نوزدهم بوده است. اما هواداران انتقادات زیادی به خریدهای جدید استقلال مطرح کرده‌اند. خریدهایی که خیلی هم با سطح سایر بازیکنان آبی‌ها، تفاوت ندارند.
با دشتی و ریگی هم می‌توان قهرمان ایران شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین ، استقلال در یک سال اخیر، بیست و شش بازیکن را از دست داده است. یک بار دیگر به این عدد حیرت انگیز فکر کنید؛ 26 بازیکن. آبی‌های پایتخت به اندازه دو بازیکن بیشتر از دو ترکیب کاملا متفاوت، فقط در 365 روز اخیر، تغییرات داشته‌اند. آماری که در نگاه اول خیلی باورکردنی نیست، حقیقت دارد.

استقلال در چند سال، مشکل‌های مدیریتی بزرگی را تجربه کرده و همین باعث شده آن‌ها در میان انبوهی از مربی‌های جدید، با مشکلات مالی بازیکنان متعددشان هم درگیر باشند. با وجود مشکل بزرگ پروپئیچ، تکلیف نامشخص وینفرد شفر، قرارداد تمدید نشده پاتوسی و بدهی‌های پرداخت نشده، استقلال هنوز هم به فکر جذب بازیکنان جدید بوده است. آبی‌ها در تابستان 98 و تا امروز، پنج خرید داخلی و یک خرید خارجی داشته‌اند.

پرونده نقل و انتقالاتی استقلال تقریبا بسته شده به نظر می‌رسد. مدیران این باشگاه تهرانی قصد داشتند با خرید مانوئل پوچارلی، یک مهاجم بزرگ جذب کنند اما رقم جدایی او 800 هزار یورو است. پیشنهادات لالیگایی هم باعث شده استراماچونی بی‌خیال جذب او شود.

رضا اسدی، گزینه دیگر آبی‌ها، احتمالا پایان نقل و انتقالات استقلال در تابستان باشد. البته پس از آن که علی کریمی در جمع شاگردان سرمربی ایتالیایی ماندنی شود. اما در ادامه، وضعیت خریدهای جدید استقلال را بررسی می‌کنیم. آیا پنج خرید داخلی استقلال، واقعا بازیکنان باارزشی هستند؟

علی دشتی

هافبک فصل گذشته سایپا با عقد قراردادی دو ساله به استقلال پیوسته است. او فصل قبل چهار گل زده بود و یک پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش رسانده بود. بنابراین دشتی به عنوان یک هافبک، فصل گذشته فقط پنج گل برای سایپا ساخته بود.

خرید جدید استقلال به طور متوسط در هر مسابقه یک شوت زده است و دو بازیکن حریف را با دریبل پشت سر می‌گذاشت. علاقه دشتی به بازی رو به جلو، باعث افت دقت پاس‌های او هم شده و در ارسال پاس کلیدی و دقت پاس، او از بازیکنان ضعیف ترکیب سایپا بود. در لیگ هجدهم، بیست درصد از شوت‌های دشتی به گل تبدیل شده است.

مسعود ریگی

بازی‌ساز میانه زمین خلاق و توانمند پدیده می‌تواند بهترین خرید استقلال برای فصل آینده باشد. او در لیگ هجدهم، در همه بازی‌های پدیده حاضر بود. ریگی در هر مسابقه 1.3 توپ از حریف می‌گرفت و چهار بار رقبا را بلاک می‌کرد. دقت پاس 87 درصدی او، ریگی را به یکی از بهترین هافبک‌های لیگ هجدهم تبدیل کرده است. هافبک سابق پدیده، هر مسابقه بیشتر از یک تکل موفق هم ثبت می‌کرد.

محمد بلبلی

هافبک 21 ساله سپیدرود با قراردادی چهارساله به استقلال پیوسته است. او تنها به یک نیم فصل حضور در لیگ برتر نیاز داشت تا مورد توجه استقلال و فولاد خوزستان قرار بگیرد. بلبلی در هر مسابقه سه دریبل مفید به یادگار می‌گذاشت و بیشتر از دو شوت به رقبا تقدیم می‌کرد. او در هر مسابقه، حداقل دو توپ‌ربایی موفق از رقبا داشت و شاید هم همین باعث شد در کمتر از یک فصل حضور در ترکیب سپیدرود، مجموعا سه گل ساخت؛ دو گل و یک پاس گل.

سیاوش یزدانی

مدافع قدرتمند سپاهان، دقیقا همان ستونی است که استقلال می‌تواند به داشتن آن افتخار کند. جدایی روزبه چشمی و پژمان منتظری، استقلالی‌ها را مجبور کرد تا برای خرید سیاوش یزدانی دست به جیب شوند. او در هر مسابقه، به طور میانگین سه نبرد هوایی موفق داشت که او را یکی از بهترین بازیکنان سپاهان کرده بود. اما یزدانی نتوانست به میانگین یک تکل موفق در هر مسابقه دست پیدا کند.

آرش رضاوند

او یکی از پرحاشیه‌ترین خریدهای استقلال است. حاشیه‌ای که نه بیرون زمین است و نه درون زمین. هواداران نمی‌دانند چرا استقلال او را جذب کرده است. آرش رضاوند هم از آیاندا پاتوسی و هم از اسماعیلی کمتر گل زده و کمتر گل ساخته است. اما چند قابلیت ویژه رضاوند، امیرحسین فتحی را راضی به خرید او کرد. رضاوند در پرسینگ، توپ‌ربایی، فشار به مدافعان حریف و قطع پاس آن‌ها، یکی از بهترین‌ها است.

رضاوند در لیگ هجدهم، 69 بار توپ از حریف گرفت که در این فاکتور بعد از احمد نوراللهی، او بهترین بازیکن لیگ بود. در بلاک کردن توپ هم با ثبت 32 سد توپ، رضاوند یکی از پنج بازیکن برتر فصل در این آمار بود. البته آرش به اندازه پاتوسی خلاقیت ندارد اما در پست‌های هافبک تهاجمی، هافبک دفاعی، وینگر و مهاجم برای سایپا بازی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: