کد خبر: ۸۱۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۵۷۷
«هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه گفت روند اجرایی شدن ساز و کار مبادله‌ای موسوم به «اینستکس»، پیشرفت‌هایی کرده است.
معاون موگرینی: کشورهای غیراروپایی هم به «اینستکس» خواهند پیوست

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه پیشرفت‌هایی در جهت اجرایی شدن ساز و کار «اینستکس» حاصل شده، گفت کشورهای غیراروپایی نیز به این ساز و کار ملحق می‌شوند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه گفت روند اجرایی شدن ساز و کار مبادله‌ای موسوم به «اینستکس»، پیشرفت‌هایی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، اشمید گفت علاوه بر ۱۰ کشور اتحادیه اروپا که پیش از این برای استفاده از این ساز و کار اعلام آمادگی کرده بودند، «اکنون ما هفت دولت عضو دیگر داریم که اعلام کرده‌اند که یا به عنوان سهامدار به اینستکس می‌پیوندند، یا از آن استفاده می‌کنند.»

وی افزود: «بر اساس مشورت‌هایی که هفته گذشته داشته‌ام، می‌توانم این را به شما بگویم که دولت‌های غیر عضو اتحادیه اروپا هم [به اینستکس] ملحق خواهند شد.»

اتحادیه اروپا امسال بعد از ماه‌ها وعده برای همکاری با ایران جهت مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا، از ساز و کاری رونمایی کرد که دستکم در مراحل نخست صرفا برای تسهیل غذا و دارو به ایران، طراحی شده است. جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که اگر کشورهای غیراروپایی نتوانند از این ساز و کار استفاده کنند و ضمنا درآمد نفتی ایران تحت شمول آن نباشد، این مکانیزم ناکارآمد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: