کد خبر: ۸۱۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۲۴۴
در نامه‌های جداگانه از سوی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی صورت گرفت
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مراتب ثبت 214 اثر میراث ناملموس را در نامه‌هایی جداگانه به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.
ابلاغ مراتب ثبت 214 اثر میراث فرهنگی ناملموس به استانداران کشوربه گزارش خبرداغ به نقل از  میراث آریا، در نامه‌های علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای میراث ناملموس شود مورد تاکید قرار گرفته است.

از جمله آثار شاخص ثبت شده که احکام آن از سوی معاون رئیس‌جمهوری ابلاغ شده می توان به شیوه مداحی و نوحه خوانی مرحوم استاد سلیم موذن زاده اردبیل، فن و مهارت و دانش سنتی مقرنس سازی، جشن نیمه شعبان در مسجد جمکران، هنر ساخت زیورآلات طلای یزد، تهیه پوشاک و البسه مردم محلی مردان ایل بهمئی، برخی از شیوه های تهیه غذاهای محلی گیلان، چند آیین از منطقه جیرفت کرمان، فن و مهارت دوخت پوشاک قوم قزلباش از گلستان فن آوری تولید قلم نی خوزستان اشاره کرد.

همایش ثبت میراث ناملموس 4 و 5 تیر ماه در اردبیل برگزار شد و از مجموع ٢٤٥ پرونده پیشنهادی، ٢١٤ اثر در فهرست میراث نلموس ملی قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: