کد خبر: ۸۱۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
تعداد بازدید: ۲۸۵
یک کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: در صورت تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا و اجازه نیافتن آقای ظریف برای حضور در جلسات سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند جلسهٔ سالانه خود را به جای نیویورک به ژنو منتقل کند.
رضا نصری: امکان انتقال مجمع عمومی سازمان ملل به ژنو در صورت تحریم ظریف وجود دارد

یک کارشناس حقوق بین‌الملل اظهار کرد: در صورت تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا و اجازه نیافتن آقای ظریف برای حضور در جلسات سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند جلسهٔ سالانه خود را به جای نیویورک به ژنو منتقل کند.

به گزارش خبرداغ ، رضا نصری درباره امکان ممانعت آمریکا از ورود وزیر امور خارجه ایران به نیویورک و شرکت در جلسات سازمان ملل در صورت تحریم ظریف از جانب کاخ سفید، گفت: چنانچه تحریم آمریکا علیه دکتر ظریف مانع سفر ایشان به نیویورک شود، مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند جلسهٔ سالانه خود را به جای نیویورک به ژنو منتقل کند. این اتفاق مسبوق به سابقه است. در سال ۱۹۸۸، وقتی دولت ریگان از صدور ویزا برای یاسر عرفات خودداری کرد، مجمع عمومی چنین رأیی داد.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: دلیل رد روادید یاسر عرفات توسط دولت ریگان به خاطر اتهامی بود که در مورد "فعالیت‌های تروریستی" به او وارد کرده بودند. مجمع عمومی هم توجیه آمریکا را نپذیرفت. دلیل هم این است که توجیه آمریکا برای رد ویزای نماینده یک دولت یا یک تشکیلات ناظر هر چه باشد، توجیهی است که صرفاً در چارچوب قوانین داخلی آمریکا وجاهت دارد. طبق آئین و قوانین حاکم بر کارکرد سازمان ملل و طبق حقوق بین‌الملل این توجیهات الزاماً پذیرفته نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که اما آقای ظریف مقام عالی و ارشد کشور نیستند و ممکن است این تصمیم مجمع عمومی صرفاً در شرایطی که رئیس یک کشور با تحریم مواجه شود اجرایی باشد؟ تصریح کرد: از نظر حقوقی، امکان انتقال جلسه مجمع عمومی به ژنو وجود دارد. در مورد یاسر عرفات - با اینکه تشکیلات او در سازمان ملل فقط جایگاه «ناظر» داشت - این اقدام در اعتراض به کارشکنی آمریکا صورت گرفت. در مورد آقای ظریف - به عنوان وزیر امور خارجه یک دولت عضو سازمان ملل که قانوناً حق شرکت در اجلاس این سازمان را دارد - ضرورت تکرار این ابتکار عمل به طریق اولی بیش‌تر است.

به گزارش ایسنا، وزیر خزانه‌داری آمریکا اخیراً اعلام کرده است که تا پایان هفته جاری احتمالاً محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را علاوه بر افرادی که در لیست اخیر تحریم قرار داده است مورد تحریم قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
آقای ظریف/ آمریکایی ها جنایتکار شماره یک ازسال 1945 تاکنون بویی ازانسانیت نبرده اند ولی متاسفانه شما تاکنون بی توجهی کرده است با آمریکا مذاکره، گفت وگو و همنکاری کرده است.
آگوست سال 1945 آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون 73 سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
ومجامع حقوق بشری ازسال 1945 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
صدام با دستورمستقیم آمریکا از سلاح شیمیایی علیه مردم ایران استفاده کرده است.
داعش با دستور مستقیم آمریکا از سلاح شیمیایی علیه مردم عراق و سوریه استفاده می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۱۹:۵۰
چرا جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده کاخ سفید برای مشارکت نظامی با آمریکا جنایتکار شماره یک علیه ایران اعلام آمادگی کرد؟
نیروهای تروریست انگلیسی بدون مجوز سازمان ملل متحد درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن ومنطقه حضور دارند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: