کد خبر: ۸۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۵۸۳
سازمان ملل اعلام کرد:
شمار آوارگانی که سازمان ملل گزارش کرده دو برابر آمار ۲۰ سال پیش است. مطابق این آمار هر روز حدود ۳۷ هزار نفر به تعداد آوارگان اضافه می‌شود.
شمار آوارگان جهان از ۷۰ میلیون نفر گذشت

به گزارش خبرداغ ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید شمار کسانی که به واسطه جنگ، درگیری و ترس از پیگرد در کشورهای مختلف جهان آواره شده‌اند، در سال گذشته از ۷۰ میلیون نفر گذشته است. این بالاترین آماری است که این نهاد در تمام هفت دهه فعالیت خود ارائه می‌دهد.

گزارش کمیساریای عالی می‌گوید در سال گذشته شمار کسانی که به طور اجباری ناچار به ترک محل زندگی‌شان شده و آواره شده‌اند، تقریبا به ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد. این به معنی دو میلیون آواره بیش از سال قبل از آن است.

شمار آوارگانی که سازمان ملل گزارش کرده دو برابر آمار ۲۰ سال پیش است. مطابق این آمار هر روز حدود ۳۷ هزار نفر به تعداد آوارگان اضافه می‌شود.

در این گزارش شهروندان سوریه و افغانستان بزرگترین گروه پناهندگان و پناهجویان جهان را تشکیل می‌دهند.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل گفته است: "آنچه این آمار نشان می‌دهد تایید دوباره روند افزایش تعداد کسانی است که باید به آنها از جنگ و درگیری و تعقیب پناه داد."

شمار آوارگان جهان از ۷۰ میلیون نفر گذشت

"هرچند بحث‌های مرتبط با پناهجویان و مهاجران در موارد بسیاری اختلاف‌برانگیز است، ما در عین حال شاهد جوشش همبستگی و سخاوت در مورد آنها هستیم، به ویژه از سوی جوامعی که میزبان تعداد زیادی از پناهندگان هستند."

کمیساریای عالی پناهندگان می‌گوید تعداد واقعی احتمالا از آنچه ارائه شده بیشتر است، چون آنهایی که با بحران ونزوئلا آواره شدند به طور کامل در این آمار نیامده‌اند.

آمار ارائه‌شده از طرف کشورهای میزبان ونزوئلایی‌ها حاکی از آن است که حدود چهار میلیون شهروند ونزوئلا به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند، که این بزرگترین بحران آوارگی در چند سال اخیر است.

شمار آوارگان جهان از ۷۰ میلیون نفر گذشت

گزارش کمیساریای عالی سه طبقه‌بندی عمده از آوارگان و بی‌جاشدگان ارائه می‌دهد.

گروه اول پناهندگانی هستند که برای فرار از جنگ، درگیری و آزار ناچار به ترک کشور خود شده‌اند. سازمان ملل شمار این افراد در سال ۲۰۱۸ را نزدیک ۲۶ میلیون نفر برآورد کرده است. پنج و نیم میلیون آواره فلسطینی جزو این گروه هستند.

گروه دوم سه و نیم میلیون نفر پناهجویان متقاضیان پناهندگی هستنند که هرچند تحت حمایت بین‌المللی هستند، هنوز موقعیت قانونی آنها به عنوان پناهنده نهایی نشده است.

گروه سوم هم ۴۱ میلیون نفری هستند که داخل کشورهای خود آواره شده‌اند.

شهروندان سوریه، افغانستان، سودان جنوبی، میانمار و سومالی روی هم دو سوم جمعیت پناهندگان جهان را تشکیل می‌دهند.

شمار آوارگان جهان از ۷۰ میلیون نفر گذشت

سوریه با ۶.۷ میلیون نفر با فاصله بیشترین تعداد پناهندگان را دارد. پناهندگان افغان هم ۲.۷ میلیون نفر هستند.

مسلمانان روهینگیا که از میانمار به بنگلادش پناهنده شده‌اند و یک و نیم میلیون اتیوپیایی از گروه‌های دیگری هستند که گزارش سازمان ملل به آنها اشاره می‌کند.



بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: