کد خبر: ۸۱۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۴۴۱
نامزد جمال خاشقچی ضمن استقبال از گزارش سازمان ملل درخصوص قتل خاشقچی گفت: این گزارش پیشرفت و تحولی است که از آن استقبال می‌شود.
درخواست نامزد خاشقچی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل

نامزد جمال خاشقچی ضمن استقبال از گزارش سازمان ملل درخصوص قتل خاشقچی گفت: این گزارش پیشرفت و تحولی است که از آن استقبال می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  روسیاالیوم، خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: از درخواست مکرر گزارشگر ویژه سازمان ملل برای تحقیق و بازجویی از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در ترور نامزدم استقبال می‌کنم و این گزارش تحولی است که مورد استقبال است.

جنگیز در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت وکشف حقیقت نوشته است: اعضای شورای امنیت باید به این توصیه گزارشگر ویژه سازمان ملل عمل کنند.

جمال خاشقچی دوم اکتبر ۲۰۱۸ به دست تیم تروری در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. جنایتی که افکار عمومی جهان را با خود همراه کرد و تا این لحظه خواستار شناسایی عاملان این جنایت و مجازات آنها هستند.

اواسط ماه نوامبر دادستانی کل عربستان اعلام کرد، رئیس تیم مذاکره با خاشقچی دستور قتل او را صادر کرده است.دادستانی نام این شخص را فاش نکرد.

از سوی دیگر، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود اعلام کرد: همانطور که قبلاً گفتیم، دبیرکل قدرت یا اختیار آغاز تحقیقات کیفری بدون اجازه و درخواست از سوی گروه‌های مربوطه را ندارد و کشورهای عضو شورای امنیت از این اختیارات برخوردارند.

این مسئول سازمان ملل همچنین اعلام کرد: تنها راه انجام تحقیقات به صورت فعال که همکاری با کشورهای مربوطه را می‌طلبد این است که قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت بر اساس منشور سازمان ملل صادر شود و امکان ندارد تحقیقی درخصوص قتل جمال خاشقچی قبل از صدور قطعنامه‌ای در این خصوص از سوی این شورا آغاز شود.

پیشتر، اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در حوزه اعدام‌های فراقانونی تاکید کرد: قتل خاشقچی یک قتل فراقانونی است که عربستان سعودی مسؤول آن است. خاشقچی "قربانی کشتار عمدی، با قصد قبلی و غیر قانونی بوده است و عربستان طبق قوانین حقوق بشری بین‌المللی مسوول آن شناخته می‌شود." گزارش مذکور خواستار "شناسایی عاملان" و "مجازات" کسانی است که در اعدام خاشقچی نقش داشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: