کد خبر: ۸۱۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۴۱۱
فیروز گوران، چهره پیشکسوت مطبوعات ایران که از کارگری چاپخانه شروع کرد و به سردبیری روزنامه آیندگان رسید، صبح امروز (۳۰ خرداد ماه) درگذشت.
فیروز گوران در گذشتبه گزارش خبرداغ ، رضا قوی‌فکر، روزنامه‌نگار پیشکسوت و دبیر انجمن پیشکسوتان مطبوعات این خبر را تایید کرده است.

او همچنین یادداشتی درباره زنده‌یاد فیروز گوران نوشته که به شرح زیر است: «فیروز گوران در فروردین سال ۱۳۲۰ودر روستایی در مازندران چشم به جهان گشود. در ۱۷ سالگی به تهران هجرت کرد. مدتی دستفروشی کرد و بعد کارگر چاپخانه شد. و همین کار او را با دنیای جذاب و افسونگر مطبوعات آشنا کرد.

گوران سپس در روزنامه‌های اطلاعات و کیهان کار کرد و فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه آیندگان ادامه داد تا به آنجا که به سردبیری روزنامه آیندگان رسید. پس از انقلاب مدتی در مجلات صنعت حمل و نقل و جامعه سالم فعالیت کرد، اما پس از چندی از کار بیکار شد.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت و کهنه کار با تمام تجربه‌های گران سنگش، سال‌ها نتوانست در جایی بنویسد. او که در کوی نویسندکان زندگی می‌کرد، همواره سرحال و سرزنده لباس مرتب می‌پوشید و در تمام جلسات و مهمانی‌های مطبوعاتی‌های قدیمی حضور می‌یافت.

گوران را در تمام مراسم یاد بود روزنامه‌نگاران قدیمی و پیشکسوت دیده بودم؛ تا اینکه چشمانش خورشید سی امین روز خرداد ماه ۹۸ را ندید. پیکر فیروز گوران هم اکنون در بهشت زهراست تا مراسم تشییع و تدفینش فردا با حضور همه آنها که فیروز گوران را ارج می‌نهند، برگزار شود.

انجمن پیشکسوتان‌ مطبوعات ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی گوران و جامعه‌ مطبوعات، در تلاش است تا ترتیب دفن استاد فیروز گوران، در قطعه نام آوران بهشت زهرا داده شود.»

زمان و مکان‌ مراسم تشییع، تدفین و یادبود فیروز گوران متعاقبا اعلام می‌شود.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: