کد خبر: ۸۱۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
تعداد بازدید: ۲۷۵
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره استفاده از کالابرگ‌های الکترونیکی گفت: :پیشنهاد داده شده درخصوص استفاده از کالابرگ‌های الکترونیکی عملی نشده است و ظاهراً هم بنا نیست اجرایی شود.
ظاهراً بنا نیست استفاده از کالابرگ‌های الکترونیکی اجرایی شود/ باید مدیریت یارانه‌ها به مردم سپرده شود

به گزارش خبرداغ، تقی کبیری در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی که قرار است به مردم داده شود،‌ گفت: دولت در خصوص استفاده از کالابرگ‌ها تاکنون اعلام کرده است که همان روند قبلی را استفاده و ادامه خواهد داد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کالابرگ الکترونیکی پیشنهادی است که قبلا داده شده است و به نظر می‌رسد امروز یکی از بهترین راه‌ها باشد زیرا علاوه بر اینکه رانت را از بین می‌برد، باعث می‌شود کالا با قیمت واقعی به نیازمند واقعی برسد.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی که گفته می‌شود با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند، با همان قیمت به دست مصرف‌کننده نمی‌رسند،‌ این فضای به وجود آمده فقط برای افرادی خاص است که باید از ادامه آن جلوگیری کرد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ پیشنهاد داده شده درخصوص استفاده از کالابرگ‌های الکترونیکی عملی نشده است و ظاهراً هم بنا نیست اجرایی شود و مثل این‌که در قالب بسته‌های حمایتی قرار است به دست مردم برسد.

وی با بیان این‌که اگر مدیریت یارانه‌ها به دست خود مردم سپرده شود زیرا به خوبی می‌دانند چگونه به صورت بهینه با توجه به نیازشان از آن استفاده کنند، اظهار داشت: انجام چنین کاری رانت را از بین خواهد برد و بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

به گفته کبیری واگذاری یارانه‌ها به مردم باعث می‌شود قیمت‌ها واقعی شوند و فشار از اقشار کم درآمد برداشته می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا تحریم‌های جدیدی که گفته می‌شود علیه پتروشیمی‌ است بر اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهد بود یا خیر،‌ بیان کرد: تحریم‌های جدیدی که علیه پتروشیمی‌های کشور وضع شده، تازگی ندارد و خودشان هم اقرار کردند که اثر چندانی نخواهد گذاشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: ایراد اینجا است هنگامی که تحریم‌ها گذاشته شد، ما از سمت صادرات نفتی به غیرنفتی گام برنداشتیم و تک‌محصولی ماندیم، طبیعی است که در یک چنین شرایطی فشار زیاد می‌شود. تحریم پتروشیمی اثری نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: