کد خبر: ۸۱۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
تعداد بازدید: ۴۳۷
نتایج تحقیقات حاکیست که گیلاس با داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، نقش مهمی در حفظ تعادل آب بدن و همچنین تنظیم فشارخون دارد
خواص درمانی گیلاسسرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور، گیلاس را منبع غنی از رنگدانه‌های گیاهی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی اعلام کرد و گفت: مطالعات نشان داده است این میوه می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان داشته باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، مینا کاویانی افزود: همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته، این میوه در کاهش بیماری‌های التهابی از طریق پاکسازی مواد زیان‌بخش (رادیکال‌های آزاد) نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: تحقیقات بر روی موش‌های دارای عدم تحمل گلوکز نشان داده است که رنگدانه‌های موجود در گیلاس (آنتوسیانین) اثر قابل توجهی در بهبود تحمل گلوکز دارد.

سرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: نتایج تحقیقات حاکیست که گیلاس با داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، نقش مهمی در حفظ تعادل آب بدن و همچنین تنظیم فشارخون(blood pressure) دارد.

وی افزود: نکته قابل توجه دیگر در مورد گیلاس این است که قسمت عمده قند موجود در گیلاس از نوع سوربیتول (قند الکلی) است که جذب آن نیاز به انسولین ندارد و از این جهت گنجاندن گیلاس در برنامه غذایی روزانه افراد دیابتی توصیه می‌شود.

کاویانی ادامه داد: گیلاس میوه‌ای تابستانی است که با داشتن حدود ۸۰ درصد آب، نقش مهمی در برطرف کردن تشنگی ایفا می‌کند، همچنین این میوه منبع خوبی از پتاسیم است.

وی اضافه کرد: از مواد مغذی دیگر گیلاس می‌توان به برخی ویتامین‌های گروه B (B1، B2، نیاسین، بیوتین)، پیش ساز ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی مثل کلسیم و فسفر اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: