کد خبر: ۸۱۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۳۳۵
رییس سازمان نظام پزشکی کشور:
رییس سازمان نظام پزشکی کشور بر لزوم مراقبت جدی از دندان ها تاکید کرد و ابراز داشت :در زمینه سلامت دندان باید توجه جامعه به این موضوع معطوف شود که امروزه تمام پزشکان معتقدند، دندان نیز مانند قلب، چشم و ریه است که باید از آن مراقبت شود تا در تمام مدت عمر انسان، کار کند.
باید از دندان ها هم مانند قلب و ریه مراقبت کردبه گزارس خبرداغ ، دکتر محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در کنفرانس سه روزه علمی دندانپزشکان و لابراتوارهای پروتز دندانی، که با حضور اساتید و پزشکان حوزه دندانپزشکی و دندان سازی، در شیراز آغاز به کار کرد گفت: بحث اقتصاد سلامت و هدف گذاری ها در حوزه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از مسایل مهمی است که باید به آنها توجه شود.‌

وی اضافه کرد: در حوزه دندانپزشکی از لحاظ کار علمی و کیفی، کشور ما در رتبه بسیار خوبی قرار دارد و در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا جزو کشورهای نخست هستیم و در زمینه پیشرفت حوزه دندانپزشکی جایگاه خوبی داریم.

ظفرقندی به افزایش متوسط زندگی اشاره کرد و ادامه داد: حدود چهل سال پیش طول عمر مورد انتظار در کشور ایران حدود ۵۳ سال برای مردان و حدود ۵۶ سال برای زنان بود، اما در حال حاضر این مدت برای مردان به حدود ۷۳ و برای زنان به حدود ۷۶ سال برای زنان رسیده است که نشان می دهد حرکتی درستی در زمینه مراقبت ها و شاخص ها انجام شده است.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه اگر برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشیم بیشتر و بهتر به شاخص های سلامت خواهیم رسید؛ ادامه داد: کار علمی بدون برنامه ریزی انجام نمی شود، باید تلاش کنیم مسایل مربوط به اقتصاد سلامت را برطرف کنیم و مسایل را به صورت پایه ای و علمی بررسی و برطرف کنیم.

لزوم تعامل بیشتر در مسایل صنفی دندانپزشکی

منوچهر رشوند رییس جامعه دندان سازان ایران نیز در این آیین برگزاری این همایش های علمی را برای رسیدن به اهداف جامعه دندان پزشکی و دندان سازی بسیار موثر خواند و اظهار داشت: دندانپزشکی و دندان سازی دو بال یک هواپیما هستند و از نظر تعادل و حرکت این دو بال باید در کنار هم به صورت یک ترکیب عمل کنند، تعامل و همکاری کامل این دو با هم، سبب ارتقای ارایه خدمات سلامت دهان و دندان به مردم به ویژه در مناطق محروم است و این تعاملات برای ایفای نقش درمان، می تواند بسیار کارساز باشد.

رشوند بر انجام تعاملات بیشتر علمی که به رفع مسایل صنفی در حوزه دندانپزشکی و دندان سازی کمک کند، تاکید کرد.

رییس جامعه دندان سازان ایران اظهار امیدواری کرد: در راستای اهداف حوزه دندانپزشکی و دندان سازی ایران گام برداریم و تعاملات بیشتری با برگزاری جلسات مختلف داشته باشیم تا راه تازه ای برای پیشبرد اهداف علمی باشد.

کنفرانس علمی دندانپزشکان و لابراتوارهای پروتز دندانی، که روز چهارشنبه با حضور اساتید و پزشکان حوزه دندانپزشکی و دندان سازی، در شیراز گشایش یافت به مدت سه روز ادامه دارد.

جام نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: