کد خبر: ۸۱۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
تعداد بازدید: ۳۳۵
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع استانداردسازی گرمایشی مدارس تا اول مهر به انجام خواهد رسید؛ چراکه همواره در بحث‌های حرارتی مدارس ما آسیب‌پذیر هستند.
حسینی: استانداردسازی گرمایشی مدارس تا اول مهر انجام می‌شود/ اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای بحث بهسازی و نوسازی مدارس/ گذراندن مقطع پیش‌دبستانی اجباری نیست

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدجواد حسینی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بنده دو وعده مطرح کردم که یکی مربوط به مدارس خشت و گلی به جز مدارس سیستان و بلوچستان بود؛ چراکه تعدادشان اندکی بیشتر است و به آنها طی برنامه خاصی رسیدگی خواهیم کرد ولی به وضعیت سایر مدارس تا پیش از مهرماه رسیدگی خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: علاوه بر این مساله، موضوع استانداردسازی گرمایشی داریم که تا اول مهر به انجام خواهد رسید؛ چراکه همواره در بحث‌های حرارتی مدارس ما آسیب پذیر هستند. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازسازی مدارس در مناطق سیل‌زده هم گفت: دوستان ما به مدارس سیل‌زده به طور ویژه رسیدگی کردند و تقریبا می‌توانیم بگوییم در اول مهر دانش‌آموزی نخواهیم داشت که برای درس خواندن مدرسه‌ای برایش مهیا نباشد. 

وی افزود: گرچه نمی‌توانیم همه آن مدارس را به حالت استاندارد بازگردانیم اما یک سوم مدارس ما همچنان به جهت مقاوم‌سازی با مشکل مواجه است که با کمک خیرین مدرسه‌ساز و اعتباراتی که در خود دولت مشخص شده اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. 

حسینی ادامه داد: در همین امسال علیرغم همه محدودیت‌ها ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای بحث به‌سازی و نوسازی مدارس در نظر گرفته شده و در سال ۶۰، هفتاد درصد مدارس ما غیرمقاوم بود و با فعالیت‌های صورت گرفته این رقم به سی درصد کاهش پیدا کرده است. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در رابطه با نگرانی از عدم نظارت بر روند ثبت نام مدارس و وجوه دریافتی با توجه به تغییر و تحولات در وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام و تحصیل در دوره عمومی براساس قانون اساسی رایگان است.  البته می دانید که ما هفده نوع مدرسه داریم که مدارس غیردولتی، مدارس سمپاد و مدارس شاهد از جمله این مدارس هستند. 

وی ادامه داد: سایر ندارسی نیز هستند که که قانون مشخص کرده می توانند شهریه بگیرند که البته شهریه نیز از حد مصوب نباید افزایش پیدا کند و ما در این رابطه نظارت جدی خواهیم داشت. این موضوع به مدارس اعلام شده و ما امسال نیز پروژه ای را تحت عنوان پروژه ای مهر را احیا خواهیم کرد. 

وی افزود: این پروژه در سال های قبل بوده اما در دوسال اخیر اندکی کمرنگ شده است که ما می خواهیم برای آماده‌سازی مدارس، بحث نیروی انسانی و نظارت،  آن را احیا کنیم. 

حسینی در پاسخ به این سوال که به رغم اجباری نبودن مقطع پیش دبستانی برخی مدارس از ثبت نام از دانش‌آموزانی که این مقطع را نگذرانده‌اند امتناع می‌کنند، گفت: وقتی ما از آموزش رسمی در کشور صحبت می‌کنیم براساس سند تحول بنیادین، پیش دبستانی هم جزو این آموزش رسمی است و همه ما می دانیم گذراندن دوره پیش دبستانی برای رشد و پیشرفت تحصیلی بچه ها و آماده سازی برای دوره ابتدایی ضروری است. 

وی ادامه داد: بنابراین توصیه جدی داریم که این دوره حتما گذرانده شود و این توصیه را مدیران کل خود می‌گوییم. هر چقدر ما پوشش پیش دبستانی را افزایش دهیم به کیفیت تحصیل فرزندانمان در دوره ابتدایی و دوره متوسطه کمک کرده ایم. البته این پوشش طی سنوات گذشته رو به افزایش بوده است. اجبار در کار نیست اما بالا رفتن پوشش می تواند به نفع بچه‌ها باشد و مبالغ دریافتی نیز براساس قوانین است. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نرخ مصوب کلاس‌های تابستانی در مدارس نیز گفت: ما کلاس های تابستانی را بیشتر با رویکرد اوقات فراغتی و اوقات فراغت با رویکرد تربیت دینی و تربیت حرفه ای گذاشته ایم. در هفته آینده ۳۰ هزار فعالیت را در قالب ۳۷ برنامه اوقات فراغتی افتتاح خواهیم کرد. رویکرد ما حرفه آموزی است که رهبر انقلاب و رئیس جمهور بر آن تاکید داشتند. 

وی افزود: در سنوات گذشته تا آنجایی که حضور ذهن دارم تقریبا پوشش فعالیت های فراغتی نرخ ۲۰ درصد بوده استو طبیعتا به نرخ استاندارد نرسیده ایم و اعتقاد داریم اوقات فراغت تنها در برنامه ریزی ما نیست ولی ما رسالت خودر ا فراموش نمی کنیم. همچنین در حال ایجاد باشگاه بازنشستگان هستیم تا بتوانند آنجا فعالیت داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: