کد خبر: ۸۱۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۳۷۱
با وجود موافقت شورای برون مرزی، سفر تیم فوتبال پرسپولیس به کانادا لغو شد. این موضوع البته دلایل خاص خودش را داشت.
پشت پرده لغو سفر پرسپولیس به کانادا چه بود؟به گزارش خبرداغ، تیم فوتبال پرسپولیس چندی پیش از سوی انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی برای برگزاری اردو و بازی‌های دوستانه به کانادا دعوت شد. قرار بود پرسپولیس با شعار «مبارزه با تغییرات اقلیمی و مقابله با گرمایش زمین» و با پیام صلح و دوستی راهی کانادا شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی، کاروان پرسپولیس، قرار بود در جریان برگزاری این رویداد به منظور کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و اشاعه فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و غیرآلاینده از خودروهای برقی و برای حفاظت از محیط زیست از تمام وسایل و ظروف تجدیدپذیر در طبیعت و غیرپلاستیکی استفاده کند.

اسپانسرِ اعلام شده‌ این اردو، انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی بود که با نام North American Iranian Friendship Society (NAIFS) دو سال پیش توسط دو‌ ایرانی تاسیس شده است. ‏در مدت دو سال از تاسیس این انجمن، تاکنون فقط نصب تندیس غلامرضا تختی در یک آکادمی ورزشی در آلاباما، برگزاری ناموفق کنسرت محسن یگانه در لس‌آنجلس و ارسال پیام تسلیت برای درگذشت مریم میرزاخانی، فعالیت‌های این انجمن را تشکیل می‌دهد و اثری از فعالیت‌های دیگر دیده نمی‌شود. ‏

‏بررسی‌ها در سوابق فعالیت این انجمن و زندگی دو مسئول آن، نشانی از ارتباط موسسان آن با موضوع تغییرات اقلیمی، گرمایش زمین و حتی فوتبال به دست نمی‌دهد. آنها فاقد هرگونه فعالیت مرتبط یا حتی غیرمرتبط در این زمینه هستند که اکنون، چنین رویدادی را مدیریت و میزبانی کنند و در پی برگزاری چنین رویدادی در کانادا بودند.

واقعیت این است که اهداف دیگری در این ماجرا وجود داشته و رد پای مسائل سیاسی و البته امنیتی دیده می‌شود. در واقع این اردو بهانه‌ای برای اقدامات دیگر این انجمن بوده و سوابق سیاسی گردانندگان آن هم نشان می‌دهد که آنها دستی در سیاست داشته‌اند. نکته جالب اینکه شورای برون مرزی با وجود این موارد با سفر پرسپولیس به کانادا موافقت کرده بود! با این حال با بررسی تمام موارد و در حالی که شورای برون مرزی موافقت خود را اعلام کرده بود، سفر پرسپولیسی‌ها به کانادا لغو شد تا هدف سیاسی - امنیتی برگزارکنندگان این مراسم به جایی نرسد. در واقع فوتبال و محیط زیست بهانه‌ای بود برای این انجمن تا تحت پوشش آن اقدامات دیگری انجام دهند.
منبع: خبرگزاری تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: