کد خبر: ۸۱۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
تعداد بازدید: ۳۱۶
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که فضای کسب و کار در جهان و ایران به سرعت در حال تغییر است، گفت: در دهه پیش رو، کسب و کارهای نوظهور با شیوه فعالیت جدید نمایان خواهند شد و کسب و کارهای سنتی از بین خواهد رفت، بنابراین فعالیت ها و خدمات بانک باید متناسب با این تغییرات، همگام شود.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: لزوم همگام سازی خدمات بانکی با کسب و کارهای نوظهوربه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، مسعود خاتونی در نشست تخصصی سودآوری با محوریت درآمدهای غیرمشاعی در ادارات امور شعب  تهران که امروز در محل اداره امور شعب جنوب تهران این بانک برگزار شد، افزود: دیگر نمی توان به درآمدهای سنتی بانک اکتفا کرد و ایجاد تنوع درآمدی برای ما الزامیست.

به گفته وی، تمرکز بر روی درآمدهای حاصل از اعطای تسهیلات در بلند مدت بانک را با چالش مواجه خواهد کرد، بنابراین باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی درآمدهای کارمزدی را تعریف و از این پتانسیل استفاده کنیم.

خاتونی با اشاره به این که در فضای کسب و کار جدید، واسطه های در حال حذف شدن هستند، اظهار کرد: ایجاد سامانه هایی که در این فضا کار می کنند، علاوه بر این که روند خدمات دهی را تسهیل می کند، درآمد قابل توجهی را نیز نصیب بانک خواهد کرد.

وی از سککوک به عنوان یکی از سامانه های مدرن برای حذف واسطه ها یاد کرد و گفت: این سامانه کاملا به روز است و منابع استفاده شده در آن نیز قابل رصد کردن است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درآمدهای اندک مستمر را به مراتب بهتر از درآمدهای کلان مقطعی خواند و ادامه داد: سود حاصل از پرداخت تسهیلات در یک روند بلند مدت وصول می شود و ریسک عدم وصول آن هم قابل ملاحظه است، اما درآمدهای کارمزدی کاملا نقد هستند.

وی همچنین با تاکید بر این که بانک، یک نهاد اقتصادی است و هر شعبه بانک را باید یک بانک مستقل دید، گفت:  بنابراین سود و زیان تک تک شعب و مجموعه بانک به طور مرتب پایش می شود.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه ضمن بررسی بخشی از آمار و اطلاعات دریافتی از محل درآمدهای مشاعی و غیر مشاعی، به تحلیل آن پرداخت.

مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز در این نشست با بیان این که بقای یک سازمان اقتصادی در گروی سودآوری است، گفت: اگر تعادل سود و زیان در یک بنگاه اقتصادی به هم بخورد، شهرت و اعتبار آن نیز خدشه دار خواهد شد.

اصلان کریمی با تاکید بر لزوم بهینه سازی پرداخت تسهیلات و دریافت کارمزد در واحدهای بانک، اظهار کرد: درآمد کارمزدی، ریسک نقدینگی را کاهش می دهد و از محل آن می توان به رونق تولید نیز کمک کرد.

به گفته وی، تغییر نحوه درآمدزایی بانک به تغییر نگرش کارکنان بستگی دارد و از این رو همه کارکنان باید خود را به تغییر روند کنونی متعهد بدانند.

کریمی همچنین بر لزوم استفاده از همه ابعاد بازاریابی در بانک اشاره کرد و گفت: نباید به درآمدهای حاصل از پرداخت تسهیلات اکتفا کرد و باید درآمدهای کارمزدی جدید را تعریف کنیم.

در ادامه، تعدادی از روسای ادارات کل و ادارات امور شعب به طرح دیدگاه های خود درباره محور نشست پرداختند و پس از آن به سوالات حاضران پاسخ داده شد.

همچنین در پایان این نشست از روسای ادارات امور شعب تهران و روسای حوزه های برتر تابعه به دلیل عملکرد مطلوب در طی ماه اول امسال تجلیل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: