کد خبر: ۸۱۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
تعداد بازدید: ۲۷۵
«پاتریک لیهی» سناتور دموکرات ایالت ورمونت و منتقد رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم «دونالد ترامپ» برای خروج از توافق هسته ای، «احمقانه» بود.
سناتور آمریکایی: تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای احمقانه بودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سناتور آمریکایی همچنین تصمیم ایران برای افزایش میزان اورانیوم غنی شده را باعث قرارگرفتن تهران در وضعیت دشواری خواند و در حاشیه برگزاری یک نمایشگاه هوایی در پاریس گفت: برای ما سخت تر است که بگوییم ما کی به اندازه کافی احمق شدیم که از این توافق بیرون آمدیم.

براساس این گزارش، ایران روز دوشنبه اعلام کرد که محدودیت ذخایر اورانیوم تعیین شده به موجب توافق هسته ای را ظرف ۱۰ روز آینده از میان بر می دارد.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی در محل مجتمع آب سنگین اراک در جمع خبرنگاران گفت که تولید اورانیوم چهار برابر شده و شمارش معکوس برای گذشت از مرز ۳۰۰ کیلوگرم آغاز شدهاست.

وی افزود: از امروز به مدت ۱۰ روز یعنی تا ششم تیرماه از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهیم کرد.

دونالد ترامپ اردیبهشت ماه سال گذشته به طور یکجانبه از برجامخارج شد و پس از آن طی دو مرحله تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند.
خروج آمریکا از برجام؛ با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق روبرو شد و این کشورها اعلام کردند که به تجارت با ایران ادامه می‌دهند و سازوکارهایی را برای این منظور راه اندازی می‌کنند


ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: