کد خبر: ۸۱۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
تعداد بازدید: ۲۷۴
وزیر امور خارجه کره جنوبی از تمایل این کشور برای از سرگیری گفت وگوها بین کره شمالی و آمریکا سخن گفت و اظهار داشت: برای پیشبرد روند حل و فصل مساله شبه جزیره کره باید به مذاکره را انتخاب کرد.
کره جنوبی خواستار ازسرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی شد
به گزارش خبرداغ ، کانگ کیونگ وا روز دوشنبه پس از دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در کنفرانس خبری اظهار داشت: کره جنوبی و روسیه به دنبال یافتن تدابیری برای مساله شبه جزیره کره هستند و در این زمینه رایزنی‌ها ادامه دارد.

وی افزود: در دیدار با لاوروف در خصوص سیر اوضاع در شبه جزیره کره و تدابیر برای همکاری در برقراری صلح پایدار در این منطقه و دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل گفت وگو کردیم.

به عقیده وی، برای حل و فصل بحران کره باید مذاکرات ادامه یابد و دیگر طرف‌ها (کره شمالی و آمریکا) به مذاکره برگردند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد طرف کره‌ای (کره جنوبی) را در جریان پیشنهاد صلح با همکاری روسیه و چین قرار داده و امیدوار است کره جنوبی نیز به این طرح بپیوندد.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه سال پیش پس از رسیدن به قدرت مدعی شد که آمریکا می‌تواند یکجانبه مساله شبه جزیره کره را حل و کره شمالی را با فشار حداکثری خلع سلاح کند.

آمریکا در مساله کره تحریم‌های سازمان ملل متحد را که سایر کشورها از جمله چین و روسیه نیز ملزم به رعایت آن هستند را هم پشت سر خود دارد هر چند که برخی اوقات این دو کشور را متهم به دور زدم تحریم‌ها می‌کند.

بیش از یک سال پیش کره شمالی از دست یابی خود به بمب اتمی و توانایی هدف قراردادن خاک آمریکا خبر داد تا جنگ لفظی دو طرف به اوج خود برسد و برای یکدیگرخط و نشان اتمی بکشند.

با وجود به اوج رسیدن تنش‌ها سرانجام ترامپ با تمجید از رهبر کره شمالی خبر از دیدار تاریخی با او داد و امروز که بیش از یک سال از آن تاریخ می‌گذرد تنها دستاورد مذاکره با آمریکا برای دو طرف چند عکس یادگاری بوده است ضمن اینکه گفته می‌شود چند تن از مقامات مذاکره کننده کره شمالی با طرف آمریکایی به جرم خیانت اعدام شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: