کد خبر: ۸۱۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
تعداد بازدید: ۲۴۰
با تصویب مجلس؛
نمایندگان مجلس تصویب کردند که صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور تشکیل شود.
صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور تشکیل می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نمایندگان مجلس  نوبت عصر امروز دوشنبه مواد ۶، ۷، ۸ و ۹ لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را تصویب کردند.

طبق این مصوبه به منظور تکریم و حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان، نابینایان، ناشنوایان، معلولان و جانبازان ورزشی دارای عناوین قهرمانی المپیک و پارالمپیک، جهانی، آسیایی، پارآسیایی و ملی غیر شاغل و فاقد درآمد مستمر و مشخص، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی با شخصیت مستقل وابسته به وزارت ورزش و جوانان با استفاده از منابع و امکانات موجود ادامه فعالیت می‌دهد. اصلاح شرایط و مقررات فعالیت وظایف و اختیارات و ترکیب هیئت امنا و هیئت عامل موجود در اساسنامه ظرف مدت شش ماه بعد از لازم الاجرا شدن این قانون با پیشنهاد این وزارت خانه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

وزارت ورزش و جوانان مکلف است گزارش عملکرد سالانه صندوق را با ذکر منابع و مصارف مربوط به دیوان محاسبات و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

براساس ماده ۷ وزارت ورزش و جوانان مکلف است ظرف مدت شش ماه بعد از لازم الاجرا شدن این قانون ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی این وزارت خانه را تهیه کنند و به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور برساند.

طبق ماده ۸ آئین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت شش ماه بعد از لازم الاجرا شدن آن توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

براساس ماده ۹ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون تأسیس سازمان تربیت بدنی ایران مصوبه ۱۳۵۰ لغو می‌شود.

همچنین ماده ۵ این بخش مربوط به تشکیل شورای عالی تربیت بدنی و ورزش برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: