کد خبر: ۸۱۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۲۶۴
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:مسئولان باید شرایط موجود را درک نمایند و بر اساس آن تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمود بهمنی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور، گفت: انقلاب اسلامی بزرگتری موهبت الهی در طول تاریخ ملت ایران است که حضرت احدیت به رهبریت امام(ره) آن را هدیه نمود. صیانت از این انقلاب برترین وظیفه بر عهده مسئولان، نمایندگان، نخبگان و آحاد مردم است، مراقبت از نظام های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمانی به هدف می‌رسد که هوشمندانه باشد.

 نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی،افزود: اکنون دشمنان ایران با تمام توان توطئه را به کار گرفته و اقتصاد ایران را نشانه رفتند، به تعبیر رهبری وظیفه بزرگ پیش روی قوای سه گانه و حاکمیت است که اقتصاد ملی را پاس دارند و آن را تنها نگذارند. نکات مسلم و راه‌های قطعی و به اجماع رسیده در گفتمان صیانت از انقلاب به شرح زیر مطرح است.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: امروز با توجه به وضع موجود و نگاه به آینده مسئولان باید شرایط اقتصادی را درک نمایند، سازمان برنامه و بودجه باید به قید فوریت اصلاح بودجه بدون نفت و با توجه به تحریم اقتصادی و پتروشیمی ارایه نماید و هر میزان نفت فروخته شده را به حساب صندوق توسعه توسعه ملی واریز و بنا به نیاز و با مجوز برداشت شود.

بهمنی ادامه داد: منابع جایگزین نفت از بودجه از محل رانت‌های پیدا و پنهان، فرار مالیاتی و واگذاری طرح های نیمه کاره دولت دیده شود، اعتبارات بودجه‌ای در این شرایط  باید در این شرایط اولویت بندی شود تا بخشی از پروژه ها به بهره داری برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: درآمدهای پایدار غیر از نفت شناسایی و هزینه های دولت باید مدیریت شود. بودجه ریزی بر اساس عملکرد و با نگاه تیزبینانه نظارت و کنترل شود. همچنین مدیریت واردات و منابع و مصارف ارزی دقیقا مورد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در این شرایط خاص به مطالبات فرهنگیان، رتبه بندی معلمان، بازنشستگان و تعیین تکلیف متجاوز از ۷ هزار گزینش شده قضات توجه شود، اکنون اقشار متوسط و ضعیف روز به روز ضعیف تر و سودجان، دلالان، فعالان اقتصادی زیرزمینی و رانت خواران که خود را فرا سوی قانون تصور می‌کنند، ثروتمندتر و جری تر شده اند.

بهمنی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور امروز باید به ارتقای فضای کسب و کار، بی‌ثباتی سیاسیت‌ها و قوانین صادرات و قاچاق کالا حاصل می‌شود، توجه و به زیر ساخت های حمل و نقل و دشواری‌های تامین مالی از بانک‌ها و غیرقابل پیش بینی بودن تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات و کمبود فناوری های نوین و تجهیزات مور نیاز، توجه خاص به عمل آید. همچنین امروز برای رونق تولید باید به ورود کالای قاچاق، فضای کسب و کار، ثبات اقتصادی، نقدینه‌خواهی تولید و فعال سازی ظرفیت‌های خالی بخش خصوصی و تقویت نظام بانکی با پرداخت مطالبات آنها توجه خاص شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: آقای روحانی عدالت و پیشرفت اقتصادی در گرو شفافیت و از بین بردن رانت‌های آشکار و پنهان، یکسان سازی نرخ ارز، داشتن اقتصاد سالم و عاری از فساد است. این امر می‌تواند با راه اندازی سامانه اطلاعاتی و تجمیع اطلاعات وزارتخانه و سازمان های مرتبط و با استفاده از شناسه ملی و ثبت در سامانه، می‌توان عاملان تلاطم های اقتصادی را شناسایی و کنترل و از فرار مالیاتی، اختلاس، پولشویی و زمین خواری جلوگیری کرد.

بهمنی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور چنانچه به مصوبه قانونی نیاز است، لایحه آن را ارائه نمایید در این صورت دلالان به دام قانون خواهند افتاد، به این ترتیب منابع از دست رفته احیاء، درآمد دولت افزایش و ضمن برقراری عدالت به سمت تعادل اقتصادی خواهیم رفت.

وی معتقد است: با این همه منابع و ذخار کشور و رتبه سوم در نفت، رتبه دوم در گاز و رتبه اول در مجموع و و یک درصد جمعیت دنیا، هفت درصد منابع ذخایر ملی داریم، ما امروز ۷۰۰ میلیارد دلار ذخایر معدنی است لذا شایسته نیست اقشار ضعیف در رنج و مشقت روزگار سپری کنند و تعدادی مفسد و سودجو که شرایط آن را ما فراهم کنیم، زندگی مردم را به مخاطره انداخته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داریم، این یارانه به جیب چه کسانی می‌رود؟ می‌توان با توزیع نصف یارانه مشکل طبقات ضعیف جامعه را حل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: