کد خبر: ۸۱۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
تعداد بازدید: ۴۲۴
اغما به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی علیرضا افخمی و داریوش مختاری و تهیه کنندگی رضا جودی برای شبکه اول سیما تولید و در رمضان سال 1386 پخش شد. نتایج نظرسنجی‌ها نشان‌ می‌دهد که این مجموعه جزو محبوبترین سریال‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان به شمار‌ می‌رود.
ناصر ممدوح: بازی در آثار طنز کار من نیستبه گزارش خبرداغ، گفت و گوی روزنامه «همدلی» با «ناصر ممدوح» به بهانه پخش سریال «اغما» از آی فیلم، اغما به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی علیرضا افخمی و داریوش مختاری و تهیه کنندگی رضا جودی برای شبکه اول سیما تولید و در رمضان سال 1386 پخش شد. نتایج نظرسنجی‌ها نشان‌ می‌دهد که این مجموعه جزو محبوبترین سریال‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان به شمار‌ می‌رود. در این سریال ممدوح نقش دکتر نائینی را برعهده داشت و رئیس بیمارستان بود. هم اکنون این سریال از آی فیلم عربی در حال پخش است. به همین بهانه با ناصر ممدوح مصاحبه‌ای را ترتیب دادیم که مشروح آن را در ادامه‌ می‌خوانید.

نظرتان درباره ژانر ماورایی که البته سریال‌های محدودی از جمله اغما در آن ساخته شده است، چیست؟

من این طور سریال‌ها را کمی دور از ذهن‌ می‌دانم. سریال اغما در ژانر ماورایی ساخته شد و من هم در آن بازی کردم، اما به طور کلی زیاد اعتقادی به آنچه در این سریال‌ها رخ‌ می‌دهد ندارم. به‌ویژه برخی از سکانس‌ها به نظرم خیلی غیرواقعی‌ می‌شود. در سریال‌هایی که در ژانر ماورایی ساخته‌ می‌شوند، مانند همه کارهای دیگر، نویسنده متنی را‌ می‌نویسد و کارگردان هم بر همان اساس کار را پیش‌ می‌برد،ا برخی از سکانس‌ها از حالت واقعی خارج‌ می‌شود و من زیاد اعتقادی به آن‌ها ندارم. به طور مثال، در سریال اغما در یک سکانس شیطان در جسم بازیگر که یک دختر است، رسوخ‌ می‌کند و به یک باره آن فرد ناخودآگاه از جایش بلند‌ می‌شود.


بنا بر آنچه گفتید‌ می‌توانیم این طور نتیجه‌ گیری کنیم که سریال اغما شاید برای دسته‌ای از مخاطبان باورپذیر نباشد؟

باورپذیر بودن یا نبودن سریال‌ها تا حد زیادی به فرهنگ جامعه بستگی دارد. به طور مثال، در سینمای ‌هالیوود‌ می‌بینیم که «مرد عنکبوتی» را‌ می‌سازند که از این ساختمان به روی آن ساختمان‌ می‌پرد و مردم هم خیلی اثر را دوست دارند و با آن همراه‌ می‌شوند. فکر‌ می‌کنم آقای سیروس مقدم به عنوان یک کارگردان کاربلد، سریال اغما را خوب ساخته است. نمی‌خواهم بگویم این سریال باورپذیر نیست، بلکه برخی از سکانس‌ها از حالت واقعی خارج‌ می‌شوند و شاید باور کردنش برای بینندگان سخت باشد.

سریال‌هایی را که با دوبله از آی‌فیلم عربی یا انگلیسی پخش‌ می‌شوند دیده‌اید؟ نظری درباره دوبله‌ها دارید؟

نه متاسفانه کارها را با دوبله ندیده‌ام.

برای انتخاب یک نقش چه معیارهایی در را در نظر می‌گیرید؟

تمایل دارم نقش‌های پررنگ را ایفا کنم. نقش‌هایی که جایگاه خوبی در قصه داشته باشند. به طور کلی، سوژه باید خوب باشد، نقش مثبت باشد و چیدمان هنرپیشه‌ها به خوبی صورت گرفته باشد.

نقاط قوت سریال اغما از نظر شما به عنوان یکی از بازیگران اثر چیست؟

در این سریال بازیگران خوبی حضور داشتند که بر اعتبار سریال‌ می‌افزایند. به طور مثال،‌ می‌توان به حضور امین تارخ و لعیا زنگنه به عنوان نقطه قوت اغما اشاره کرد. آقای کمیلی کارشان را به خوبی انجام دادند و از عهده نقش برآمدند. به طور کلی فکر‌ می‌کنم همه چیز در این سریال سر جای خودش بود و کارها خوب پیش رفت. به همین دلیل، سریال بینندگان زیادی داشت.

نقش دکتر نائینی که در این سریال ایفاگرش بودید، چه جذابیت‌هایی برایتان داشت؟

من در این سریال نقش خوبی برعهده داشتم. رئیس بیمارستان بودم و با آقای تارخ بازی‌ می‌کردم که فریب شیطان را‌ می‌خورد و حوادثی برایش پیش‌ می‌آید.

چه ژانر و مدیومی را دوست دارید؟

فکر‌ می‌کنم شخصیت من طوری است که نمی‌توانم در کارهای طنز حضور داشته باشم و موفق شوم. تصورم این است که ژانر طنز کار من نیست و باید کسانی به آن بپردازند که استعدادش را داشته باشند. برایم زیاد مهم نیست که در چه مدیومی فعالیت داشته باشم. سینما یا تلویزیون برایم فرقی ندارد. موضوع مهم این است که سوژه منطقی باشد، برای مردم باورپذیر شود و بینندگان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

تاکنون کار طنز به شما پیشنهاد شده است؟

بله، اما قبول نکردم.

کدام یک از کارهایی را که در آن‌ها حضور داشته‌اید، بیشتر دوست دارید؟

سریال «راه شب» را خیلی دوست داشتم. کارگردانی این سریال را آقای داریوش فرهنگ برعهده داشت. من هم نقش فردی را بازی‌ می‌کردم که مجری برنامه راه شب در رادیو است. البته من در عالم واقعیت مجری این برنامه نبودم. اما به نظرم کار خوبی از آب در آمد. به همین دلیل، من آن نقشم را خیلی دوست داشتم.

الان مشغول کاری هستید؟

(با خنده) نه خوشبختانه.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: