کد خبر: ۸۱۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
تعداد بازدید: ۳۶۴
رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش از پایش مداوم فضای سبز و پوشش گیاهی این جزیره برای کنترل جمعیت حشرات خبر داد.
ملخ ها و حشرات دیده شده در جزیره کیش مهاجم نیستندبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مریم محمدی بااعلام اینکه تا کنون ملخ ها وحشرات مهاجم وارد جزیره کیش نشده اند از پایش مداوم فضای سبز و پوشش گیاهی این جزیره  برای کنترل جمعیت حشرات خبر داد و گفت: نماینده حفظ نباتات و کارشناسان فضای سبز به طور مدام پوشش گیاهی و فضای سبز کیش را پایش می کنند و تا کنون گونه مهاجمی گزارش نشده است.

به گفته رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش، با آغاز فصل گرما و خشک شدن پوشش گیاهی خود رو و طبیعی، شرایط مناسبی برای تکثیر انواع حشرات مهیا می شود و جمعیت آنها افزایش می یابد.

وی افزود: به دلیل بارش های مناسب پارسال و افزایش تراکم پوشش گیاهی در مناطق مختلف شهری و طبیعی در فصل زمستان و بهار، شاهد هجوم جیرجیرک های سیاه و ملخ ها به نواحی گرمسیری و جنوبی کشور هستیم که جزیره کیش نیز از این موضوع مستثنی نبوده است به طوری که در قسمت های مختلف جزیره از جمله پارک مینا و خانواده، پارک سیمرغ، ساحل مرجان و سواحل جنوبی از جمعیت به نسبت بیشتری برخوردار هستند.

مریم محمدی گفت: از آنجایی که این حشرات در شب فعال هستند بیشتر در اطراف مناطقی که از منابع روشنایی خوبی برخوردارند دیده می شوند. در شرایط حاضر، جمعیت آنها در جزیره کیش در حدی که نیاز به سمپاشی گسترده باشد، تشخیص داده نشده است و با همکاری مرکز بهداشت و مدیریت فضای سبز در صورت مشکل ساز شدن جمعیت این حشرات در مناطق خاص، آمادگی لازم برای سمپاشی محل وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست تا حد ممکن باید از سم پاشی فضای سبز اجتناب کرد گفت: در صورت مشاهده بیش از  25 ملخ در هر متر مربع سم پاشی آن منطقه ضروری است و اگرچه در برخی نقاط جزیره کیش هنوز جمعیت ملخ ها به این اندازه نیست اما برای احتیاط بیشتر بیش از سیصد هکتار از پارک ها و محدوده فرودگاه بین المللی کیش سم پاشی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: