کد خبر: ۸۱۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
تعداد بازدید: ۳۶۳
وزارت دادگستری آمریکا گزارش سازمان اطلاعات مرکزی "سیا " درباره دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را بازنگری و از مقامات ارشد این سازمان تحقیق می کند.
وزارت دادگستری آمریکا گزارش سیا در مورد دخالت روسیه در انتخابات را بازنگری می کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  روزنامه نیویورک تایمز، وزارت دادگستری آمریکا با نگاهی انتقاد آمیز در مورد گزارش سازمان سیا خواهان پرسش از مقامات ارشد این آژانش نسبت به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شده اند.

«جینا هاسپل» مدیر سیا می گوید، مقامات ارشد این سازمان برای بررسی منشا تحقیقات این سازمان در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ همکاری می کنند.

نیویورک تایمز به نقل از منابع خود می نویسد، وزارت دادگستری برای بررسی گزارش دخالت روسیه حداقل از دو تن از مقامات ارشد سازمان سیا در مورد این گزارش پرس و جو خواهد کرد.

یکی از مقامات سابق سیا به نیویورک تایمز می گوید، درخواست وزارت دادگستری برای پرس و جو از سازمان سیا باعث نگرانی برخی از مدیران ارشد این آژانس شده است.

«رابرت مولر» بازرس ویژه آمریکا در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) گزارشی از تحقیقات دو ساله‌اش درباره تبانی ادعا شده میان روسیه و کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ ارائه داد. این گزارش هیچ سند و مدرکی را در خصوص تبانی میان روسیه و کمپین ترامپ ارائه نکرد.

علاوه بر این «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا به این نتیجه رسید که اسناد و مدارک ارائه شده از سوی مولر نتوانست اتهام وارد شده به ترامپ در خصوص مانع تراشی در مسیر اجرای عدالت را ثابت کند.

روسیه بارها دخالت در انتخابات امریکا را رد کرده است.

به دنبال بررسی نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، «ولادیمیر پوتین» در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسی زبان «میر» که در کشورهای همسود پخش می شود، با بیان این که روابط روسیه و آمریکا در وضع بدی قرار دارد، اظهار کرد: در سال های اخیر دولت آمریکا ده ها تصمیم در ارتباط با تحریم ها گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد که برخلاف این مساله، روابط مسکو با پکن هر روز بیشتر می شود و حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در سال گذشته به ۱۰۸ میلیارد دلار رسیده است


فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: